Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Río del Val

Entibadera del Val en Los Fayos
Administración
Estaus {{{estaus}}}
Territorios Soria
Aragón
Cheografía
Longaria  km
Altaria d'o naixedero  m
Naixedero Ólvega
Desembocadura Queiles (Los Fayos)
Superficie d'a cuenca km²
Cabal meyano m³/s
Mapa

Lo río del Val ye un río aragonés y castellanoleyonés afluent de lo río Queiles. Pasa por los termins d'Ólvega, Ágreda y Los Fayos.

Tien un entibo en los Fayos (lo Embalse del Val) aproveitando una foz en una zona d'almendrons que tienen un modelato con mallos.

Toponimia editar

En la parte soriana de lo suyo curso lo claman Cailes, lo cual mos fa pensar que como ye mes largo que lo río Queiles en lo puesto a on desemboca ye posible que en lo pasau los habitadors de lo semontano de Moncayo clamasen Cailes u Queiles a lo río que naixe en Ólvega y no a lo río que naixe en Vozmediano.

Ye tamién de destacar que la palabra val tien chenero femenín en aragonés y que este chenero femenín se conserva en castellano d'Aragón. Ye fácil que en lo pasato se clamase río de la Val y que haiga cambiato lo chenero en estar una zona de muga con Castiella.