Río de Cantaviella

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Cantaviella
Cantavieja - Cantavella
Administración
Estaus {{{estaus}}}
Territorios Castellón
Teruel
Cheografía
Longaria 32 km
Altaria d'o naixedero 1400 m
Naixedero a 2 km de Cantaviella
Desembocadura Alcherez (Forcallo)
Superficie d'a cuenca km²
Cabal meyano m³/s
Mapa

Lo río de Cantaviella (río de Cantavieja en castellano, riu Cantavella en catalán) ye un afluent de lo río Alcherez por la marguin ezquierda.

Localidaz por a on pasa, por lo menos por o suyo termin municipal son: Cantaviella, Mirambel, La Mata, La Todoliella y Forcallo.

Leva augua en la santmigalada, por las plevias de septiembre y octubre, y en hibierno y primavera por la nieu y la plevia. En verano gosa estar seco.

Un afluent suyo por la suya marguin ezquierda ye lo regallo de Castiel de Tormos, barranco los Tormos u río Tormos.

Hidronimia editar

L'hidronimo río de Cantaviella apareixe latinizau en la Carta de población de Mirambel de 1243:

Termini vero Mirambel sunt isti, de Cabezo del Frayle asi cum atalla lo rigallo de la Morera et cadet in rivo Vetulacanta, et sic cum vadit lo rivo aiuso usque ad fondon del Carrascal et exit del rivo et vadit usque ad piezam Sancho Canizari et de Guillem de Barberán et vadit per lo varanco aiuso e exit ad rivum Vetulacanta et vadit per lo rivo aiuso et cadit in regallo de Castiel de Tormos et vadit a la pieza Domingo d'Orios et vadit al cabezo alto sobre la pieza de Pere Ximeno et vadit super pieza de Sancio de Mora et torna al Cabezo del Frayre. [...]

Se puede leyer en textos escritos en aragonés como en lo mollonamientos de partidas de mont de La Cuba (1493):

si quiere vender al dito lugar de Mirambel aquell troz de término que se clama la partida del Hombria del Rebolar, que comiença a las roquas de Marcho Nicolás aguas vessant vers lo río de Cantaviella, serra serra, fins a la cerrada de Vilanova, la qual partida de término nosotros...vender al dito lugar de Mirambel aquell troz de término que se clama la partida del Hombria del Rebolar, que comiença a las rocas de Marco Nicolás aguas vessant vers lo ryu de Cantaviella, sera a sera...[1]

Referencias editar

  1. (es) Joaquín Aparici Martí, Concepción Villanueva Morte: Deslindes y amojonamientos medievales en las serranías de Gúdar-Maestrazgo: un acercamiento al patrimonio rural y a la didáctica del territorio. Espacio Tiempo y Forma. Serie III, Historia Medieval. nº 32 p. 49, p.52.


Afluents d'o río Alcherez
Marguin izquierda Truitas | Cantaviella
Marguin dreita Chiba | Cerroig