Río Isuela (Zaragoza)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo ye sobre un río de la provincia de Zaragoza; pa atros usos, se veiga río Isuela.
Isuela
Administración
Estaus
Territorios Castiella y Leyón
Aragón
Cheografía
Longaria 44,2 km
Altaria d'o naixedero 1.616 m
Naixedero Alto de los Almudejos, en Beratón
Desembocadura río Aranda
Hidrolochía
Superficie d'a cuenca km²
Cabal meyano 0,5[1] m³/s
Mapa

Lo Isuela en Aragón

Lo río Isuela ye lo principal afluent de lo río Aranda, que ye un afluent de lo río Xalón por la suya marguin ezquierda. Ye un río con una compleganza en lo Sistema Iberico a lo sud de la Sierra de Moncayo y en la suya mes gran part en la comarca d'Aranda.

Lo suyo naixedero ye en la versant sud d'un cuello de 1.616 m entre l'Alto de los Almudejos (1.703 m) y lo Cabezo del Cahiz (1.822 m) en lo termin municipal de Beratón[2] (Soria).

Dimpués de deixar Beratón pasa por Purullosa, Calcena, Trasobars, Mesons d'Isuela, Nuella y Arandiga.

Este río presenta una gran poder d'erosión regresiva.

Toponimia editar

En lo "Itinerario del Reyno de Aragón (1610-1611)" l'autor João Batista Labanha en fa mención como río Hiyuela[3] escribindo en portugués. En "Historia de la Economía Política de Aragón" (1798) l'autor Ignacio Jordán Claudio de Asso y del Río en fa mención como Hijuela[4].

Referencias editar

  1. En Trasobars. Fuent: Confederación Hidrográfica del Ebro.
  2. (es) Prensa Diaria Aragonesa: Los ríos de Aragón. El Río Jalón. El Periódico de Aragón, Diputación General de Aragón, 2005.
  3. (pt)(es) João Baptista Lavanha, Lupercio Leonardo de Argensola, Tomás Fermín de Lezaún y Tornos: Itinerario del reino de Aragón por don Juan Bautista Labaña. Establ. tipog. del Hospicio provincial, 1895, p 122.
  4. (es) Ignacio Jordán Claudio de Asso y del Río: Historia de la Economía Política de Aragón Editorial MAXTOR, 2010.


Afluents d'o río Aranda
Marguin izquierda Val de Pomer | Isuela