Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Bordón

Puent de piedra d'el Güergo.
Administración
Estaus {{{estaus}}}
Territorios Aragón
Cheografía
Longaria  km
Altaria d'o naixedero  m
Naixedero Bordón
Desembocadura Río Guadalop (Masía de Perogil, Las Planas de Castellot)
Superficie d'a cuenca km²
Cabal meyano m³/s
Mapa

Lo río Bordón ye un tributario de río Guadalop por la suya marguin dreita.[1]

Lo suyo naixedero ye en lo termin municipal de Bordón (Teruel) cerca de la muga con los termins municipals de Villar Luengo y Olocau del Rey. Reculle las auguas de barrancos que bi ha auguas ent'alto de lo suyo naixedero en los termins d'estos municipios y en lo de Tronchón: barranco de los Chorros, barranco Rambla, barranco Torre Piquer, barranco de Sisca y barranco de las Menas, que baixan de la sierra de Palomita, dende la sierra Carrascosa y dende atras sierras con menor entidat a lo sudeste.

Dende lo suyo naixedero a piet de la muela Carrascosa lo río Bordón corre por lo fondón d'una val situada entre la sierra de Bordón a lo norueste y las aliniacions de la sierra Blanca y la loma de Todoliella a lo sudeste. Auguas entabaixo de Luco de Bordón y a la latitut de la sierra Manadella tuerce lo curso enta lo norueste pa cayer en Guadalop en la masía de Perogil, cerca de Las Planas de Castellot (Teruel) y en un endreito actualment embadinau por lo entibo de Santoleya.

Referencias editar

  1. (es) Prensa Diaria Aragonesa: Los ríos de Aragón. Río Guadalope. El Periódico de Aragón, Deputación Cheneral d'Aragón, 2005.

Bibliografía editar


Afluents d'o río Guadalop
Marguin izquierda La Val | Campos | Calanda
Marguin dreita Bordón | Alcherez | Mezquín | Rambla de Malburgo