Pubescencia

pachina de desambigación
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

A pubescencia (d'alcuerdo con a fonetica de l'aragonés pronunciau /pubeˈθenθja/ (AFI), como si s'escribise "pubecencia") ye a cualidat d'as superficies pubescents (/pube'θens/). Ixo ye, que son cubiertas de pelo fino, curto y suau.

As flors d'a nispolera creixen cubiertas de pubescencia, en o sentiu botanico d'a palabra.

A palabra dimana d'o latín <PUBESCENTIA por via culta. En latín, pubescens, -escentis, ye a palabra con a que se describe un adolescent en a edat cuan principia a amaneixer-le o pelo en a barba y o bigote, y equivaleba a la nuestra palabra «adolescent». Por ixa razón, en as luengas romances a palabra «pubescencia» se gosa emplegar como sinonimo literario d'«adolescencia».

En Botanica, una superficie (fuella, peciolo, fruito, etc.) diz que ye pubescent cuan se troba cubierta de pelo curto y fino. Ye un termino cientifico común en as descripcions de plantas.

Ortografía editar

D'alcuerdo con a Propuesta ortografica de l'Academia de l'Aragonés de 2010, que s'emplega como grafía de referencia en Biquipedia, os grupos consonanticos cultos -SC- s'han d'escribir[1], en coherencia con a etimolochía d'os cultismos que en lievan (anque en aragonés oral no se dan).

Referencias editar