Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Noruegos
Nordmenn
Mesachas noruegas
Población total
10 millons
Rechions con comunidaz importants
Noruega 4.548.958
Estaus Unius 4.642.526
Canadá 463.275
Aragón 28[1]
Idiomas
Noruego
Relichión
Luteranismo
Pueblos relacionaus
Islandeses, daneses, feroeses, suecos, maneses, shetlandeses
Mapa

Los noruegos[2] (en noruego nordmenn) son los habitants nativos de Noruega, parlan luengas escandinavas (una branca d'as luengas chermanicas), mas que mas noruego) y son cristianos luteranos.

Luenga editar

En las costas occidentals los noruegos charran parlas dreitament derivatas de l'antigo norrén (landsmål), en lo sudeste de Noruega se charra un danés con substrato noruego u un noruego erosionau por l'anterior imposición de la luenga danesa en Noruega (bokmål u riksmål).

La standardización de lo noruego orichinal se basa en una sintesi de los dialectos y parlas de la costa occidental, a on la influencia lingüistica danesa estió chicota. Una denominación que recibe esta forma standardizada ye la de nynorsk u "nuevo noruego". Ye retaculando debant de lo danés-noruego u bokmål.

Referencias editar

Bibliografía editar