Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Medinaceli ye un municipio castellan-leyonés, situato en a comarca de Tierra de Medinaceli (en ye a suya capital) y provincia de Soria.

Medinaceli
Municipio de Castiella y Leyón
Bandera Escudo d'armas
Plaza Mayor de Medinaceli
Plaza Mayor de Medinaceli.
Entidat
 • Estau
 • Comunidat
 • Provincia
 • Comarca
Municipio
 Espanya
 Castiella y Leyón
Soria
Tierra de Medinaceli
Superficie 205,37 km²
Población
 • Total

679 hab. (2013)
Altaria
 • Meyana

1.092 m.
Distancia
 • 75 km

enta Soria
Alcalde Felipe Utrilla Dupré
Codigo postal 42240
Coordenadas
Medinaceli ubicada en Castiella y Leyón
Medinaceli
Medinaceli
Medinaceli en Castiella y Leyón
Web oficial

A suya población ye de 804 habitants (2009), en una superficie de 205,37 km² y una densidat de población de 3,91 hab/km².

Etimolochía editar

O suyo nombre viene de l'arabe madīnat salīm que significa "a ciudat de Salim", o fonema sibilant d'a Sīn arabe se prenuncia dental como a s de "pastura", "estallo" y s'adaptó en iberorromance ta una africata alveolar c, ç, en cuenta de como una s sibilant apical, por ixo hue se prenuncia /Medinazeli/ interdental en castellano y aragonés.

Cheografía editar

Medinaceli ye situato a 1.092 metros d'altaria sobre o livel d'a mar, a una distancia de 75 km de Soria, a capital d'a suya provincia.

D'o suyo termin municipal fan parte os lugars d'Arbujuelo, Azcamellas, Beltejar, Benamira, Blocona, Esteras de Medinaceli, Fuencaliente de Medinaceli, Lodares, Medinaceli, Salinas de Medinaceli y Torralba del Moral.

Mugas editar

O suyo termin municipal muga con Miño de Medinaceli, Yelo, Alcubilla de las Peñas, Almaluez, Arcos de Xalón y Maranchón.

Historia editar

Medinaceli ye l'antiga ciudat d'Occilis, que estió una ciudat celtibera d'os belos y dimpués un monecipium mientres l'Imperio Romano.

Se diz que en a alcazaba de Medinaceli bi morió Almanzor en 1002, cuan a ciudat feba parte d'o Califato de Cordoba, cuan as suyas tropas reblaban luego d'a suya redota en a batalla de Calatañazor.

Arredol de 1129, a ciudat fue reconquiesta por o rei Aifonso d'Aragón O Batallero, como Sigüenza, Molina d'Aragón y tot o curso alto d'o río Xalón, encara que luego o territorio fue adhibito a o reino de Castiella.

En a Guerra d'o Francés, Juan Martín Díez, O Empecinato, se i refuchió ta resistir a las tropas de l'Exercito francés.

Administración editar

Alcaldes editar

Lista d'alcaldes
Lechislatura Nombre Partiu politico
19791983
19831987
19871991
19911995
19951999
19992003
20032007 Felipe Utrilla Dupre Partido Popular
20072011

Molimentos editar

 
Arco romano de Medinaceli.

Se veiga tamién editar

Vinclos externos editar