Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo tracta sobre Matamala, despoblau medieval de lo termin municipal de Quinto (Ribera Baixa d'Ebro). Pa atros usos de lo toponimo Matamala, veyer Matamala (desambigación).

Matamala ye un despoblau medieval situau en l'actual termin municipal de Quinto, en la comarca de la Ribera Baixa d'Ebro y en la provincia de Zaragoza.

Matamala
Despoblau medieval d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Despoblau medieval
 Aragón
 Zaragoza
Ribera Baixa d'Ebro
Quinto
Partiu chudicial Zaragoza
Población
 • Total

0 hab.
Codigo postal 50770
Coordenadas
Matamala ubicada en Aragón
Matamala
Matamala
Matamala en Aragón

Historia editar

Alifonso II donó una heredat dita Matamala a Inyigo Cortada en chunyo de 1178 pa que la repoblás. Chaime I atogó lo castiello de Matamala y la suya villa a Per de Valimanya lo 18 de setiembre de 1256.[1]. Consta como localidat de l'Arcipestrau de Belchit en l'anyo 1280 en Rationes decimarum Hispaniae.[2] En 1260 encara teneba lo títol de villa. Anyos dimpués Matamala perteneixió a la Baronía de Quinto.

Perteneixió a lo Correchimiento de Zaragoza entre 1711 y 1833. En l'anyo 1834 ya yera un despoblau que perteneixeba a Quinto, encara que en l'anyo 1857 teneba 4 habitants seguntes Madoz. En 1940 torna a constar como despoblau.

Puestos d'intrés editar

Referencias editar

  1. (es) UBIETO ARTETA, Antonio: Historia de Aragón. Los pueblos y los despoblados II (Ed. Anubar. Zaragoza, 1984) pp 838-839
  2. José Rius Serra:Rationes decimarum Hispaniae (1279-80): Aragón y Navarra. CSIF 1946.

Bibliografía editar

  • (es) UBIETO ARTETA, Antonio: Historia de Aragón. Los pueblos y los despoblados II (Ed. Anubar. Zaragoza, 1984).


Lugars desapareixius de lo municipio de Quinto
Matamala