Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Marasmius
Marasmius
Potrecons d'o chenero Marasmius.
Estato de conservación

Seguro.
Dominio: Eukaryota
Reino: Fungi
Filo: Basidiomycota
Clase: Homobasidiomycetes
Subclase: Hymenomycetes
Orden: Agaricales
Familia: Marasmiaceae
Chenero: Marasmius
Se veiga texto

Marasmius ye un chenero de fongos basidiomicez a dintro d'a familia Marasmiaceae, que contiene cuasi 300 especies de fongos que fan camparols de mida chicolona anque buena cualidat gastronomica.

Cualqunas d'as especies creixen agrupadas en fendo una ringlera, por el que en bels puntos d'a cheografía aragonesa reciben o nombre de «setas de ringlera»,[1][2] anque as denominacions predominaderas en a metat oriental de l'Alto Aragón son d'o tipo de «moixardina»[2] y «muixardina»[2] sobre tot en localidaz de Sobrarbe y de Ribagorza.[2] Se documenta tamién a forma «muchardina» en Pandicosa[2] en a val de Tena en l'Alto Galligo, y en A Mula,[2] en A Fueva en Sobrarbe.

Especies destacadas editar

Referencias editar

  1. (es) Información d'a Sierra de Santo Domingo., consultada lo 24 d'octubre de 2010.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 (an) VIDALLER TRICAS, Rafel, Libro de As Matas y Os Animals; Dicionario aragonés d'especies animals y bechetals; Ed. Val d'Onsera. Zaragoza 2004. ISBN 978-84-89862-35-7

Vinclos externos editar