Manuel II Paleologo

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Manuel II Paleologo
Emperador de l'Imperio Bizantín


1391-1425
Predecesor Chuan V Paleologo
Succesor Chuan VIII Paleologo

Naixencia 27 de chunio de 1350
Costantinoble, Imperio Bizantín (hue Istambul, Turquia)
Muerte 21 de chulio de 1425
Costantinoble, Imperio Bizantín (hue Istambul, Turquia)
Consort Helena Dragaš
Descendencia Chuan VIII Paleologo

Teodoro II Paleologo Andronico Paleologo Demetrio Paleologo Tomás Paleologo Constantín XI Paleologo

Dinastía Dinastía d'os Paleologos
Pai Chuan V Paleologo
Mai Helena Cantacucena

Escudo de Manuel II Paleologo

Manuel II Paleologo, naixiu de Costantinoble, Imperio Bizantín (hue Istambul, Turquia) o 27 de chunio de 1350 y morió en o mesmo puesto o 21 de chulio de 1425, estió emperador de l'Imperio Bizantín dende 1391 dica 1425.

Encara que actuó como aliau menor y subchecto d'os otomans no podió impedir que prenesen Tesalonica en 1394, que invadisen dimpués Tesalia, Grecia y o Peloponiso y que encomenzasen o bloqueyo de Costantinoble. En 1396 fracasó a cruzata occidental antiotomana en Nicopolis y s'esperaba que os otomans prenesen Costantinoble. A invasión de Tamerlán en Asia la Chica fació que a presión otomana reblase y que Manuel II viachase ta Occident pa mirar aduya en 1400.

Encara que Manuel II consiguió recuperar Tesalonica y Morea a la tornata, no consiguió organizar a esfensa a largo plazo. En 1422 Costantinoble sufrió un primer setio a lo cual la ciudat sobrevivió, pero los turcos invadioron lo Peloponiso en 1423. Dimpués d'haber estau obligau a sinyar un humillante tractau, Manuel se retiró a un monesterio morindo en 1425.

Bibliografía editar


Predecesor:
Chuan V Paleologo
Emperador de l'Imperio Bizantín
1391-1425
Succesor:
Chuan VIII Paleologo