Losiella (Fuent Frida)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Losiella ye un despoblau medieval de la Comunidat de Daroca situau entre Fuent Frida y Beya y entre la versant Sudueste de la sierra d'Orich y la versant nord-este de la sierra de Pelarda.

Losiella
Despoblau medieval d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Despoblau medieval
 Aragón
 Teruel
Xiloca (comarca)
Fuent Frida
Partiu chudicial Calamocha
Población
 • Total

0 hab.
Codigo postal 44492
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau

Teruel y Albarracín
Calamocha
Coordenadas
Losiella ubicada en Aragón
Losiella
Losiella
Losiella en Aragón

Historia editar

La primera cita a este lugar ye lo texto de 1205 en lo que lo bispe de Zaragoza Remón de Castrocol adchudica decimas y primicias a las ilesias de Daroca y a on que se cita dos vegadas Losiella:

Clerici ecclesiea Sancti Johannes, habent Portelrubeo, Tuera, Las Casas, Collados, Manchones, Salze, Murero, Baselga, Aldea Dominico Ferrero, Ceyda. Clerici et ecclesia Sancti Dominici habent Allueva, Fuentfrida, Losella, Bea, Noros, Pardellos, Corberola, Vello, Castelpedrés, Losella, Gallocanta, Ollosnigros, Pozuel.

En un documento de 1560 de la "Casa de Ganaders de Zaragoza" en lo que describen las defesas de la Comunidat de Daroca se puet localizar Losiella por l'uso que feban de lo suyo terreno los habitadors de Fuent Frida y Beya:

los jurados del lugar de Vea los quales dixeron que ellos tienen en el dicho lugar de Bea una dehesa que se llama el Rebollo y amas de aquella dehessa los del dicho lugar y los del lugar de Fuenfría tienen otra dehesa que se llama de la Pardina de Santa María de Losilla...
dixeron los dichos de Fuenfría e los del lugar de Vea tienen otra defessa que es la defesa de la pardina de Nuestra Señora de Losilla...

Molimentos editar

Bibliografía editar

Se veiga tamién editar


Lugars desapareixius de Fuent Frida
Losiella