Lo Castellar (Zaragoza)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Pa atros emplegos de Castellar se veiga Castellar (desambigación).
Lo Castellar

Envista de la ribera d'Ebro baixo las enrunas d'el Castellar
Datos chenerals
Tipo ZEPA
PIC
Establiu
Superficie 129,58 km²
Situación
Situación Ribera Alta d'Ebro
Latitut
Lonchitut
Mapa

Lo Castellar ye una zona con plataformas de piedra calsinera, y salagons terciarios que baixan en graus dende los monts de Castellón (Cinco Villas) dica las penyas chesosas d'Ebro, chunto a la ribera d'Ebro, en lo termin municipal de Zaragoza. Estos materials terciarios son tallaus por barrancos y vals tributarios de lo mesmo Ebro.

La mayor altaria de Lo Castellar ye los Tres Poyetes, con 487 metros.

Economía editar

La zona estió un lugar tradicional de pasturas d'hibierno pa los rabanyos transhumants, dende fa pocos decenios s'ha tornau una zona de monocautivo cerealista, igual como en Monegros y en amplas zonas de la Val d'Ebro.

Toponimia editar

Prene nombre de "puesto con castiellos", con sufixo -ar d'abundancia, por lo conchunto d'edificacions defensivas que se construyoron en ixas envueltas de lo rei Sancho Remíriz. Destaca entre estos castiellos lo castiello que ye en la muga con lo termin municipal de Torres de Berrellén, cerca de la ermita de Nuestra Sinyora d'el Castellar.

Figuras de protección editar

Se veiga tamién editar