La Losa (Aras de los Olmos)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La Losa (La Losilla en castellano) ye una aldeya de lo municipio d'Aras de los Olmos, en la comarca churra de Los Serrans y en la provincia de Valencia. La suya población ye de 39 habitants (2011).

La Losa
Municipio d'Espanya
Entidat
 • Estau
 • Comunidat
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Municipio
 Espanya
[[{{{comunidat}}}]]
Valencia
Los Serrans
Aras de los Olmos
Población
 • Total

39 hab. (2011)
Coordenadas
La Losa ubicada en País Valencián
La Losa
La Losa
La Losa en País Valenciano

Cheografía editar

La Losa ye a bel kilometro a lo sud de lo río Arcos y a encara menor distancia de la muga con lo termin municipal d'Arcos de las Salinas y Aragón.

Toponimia editar

Lo toponimo La Losa ye transparent en aragonés, castellano y catalán; La palabra "losa" se remonta a una radiz prerromana *LAUSA. Se conservó en tiempos posteriors a la castellanización de lo Reino de Valencia como La Losa (1656, 1667, 1698), La Lossa (1760). Tamién ye documentau Masada de Losa dica zaguers de lo sieglo XVII. En catalán existió como exotoponimo La Llosa (1684, 1693).

En castellano desarrolló una forma Losilla por lo menos dende 1705[1]. Esto representa un diminutivo toponimico pa diferenciar-se de Losa del Obispo[1]. Tamién existe la variant toponimica Losilla de Aras por lo menos dende 1846-1850.

Historia editar

Lo 18 de marzo de 1239 lo rei Chaime I d'Aragón dio termins a lo concello y villa de Teruel y menciona Lossa como una de las suyas mugas:

Sic incipit a flumine de Guadalaviar et vadit cerro ad turrim de La Cuba que dicitur Serriella; et sicut vadit ad Lossam et ad sumum de Cutema; et exiit ad la covam de Abenferruz et ad sumum de foz de Cherutea; et vadit ad fontem Sarcosa; et vadit ad sumum de portu de Bexxis de la Salada, cum omnibus almansis; et exit ad foxem de Bexxis; et donat per cerrum in turre de talaia de Bexxis et exit ad turrim de la coba de Xerica et de ipsa in sursum.

En l'anyo 2001 Casanovas, Santafé y Sanz describioron una nueva especie de dinosauro sauropodo con lo nombre Losillasaurus giganteus a partir de restos trobaus en La Losa.

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 (es) Rosa Gómez Casañ: Toponimia de los Serranos. Etimología de los nombres de sus núcleos de población, publicau en Actes de la VII Jornada d'Onomàstica. Xerica 2013. Academia Valenciana de la Llengua, 2014. p 589.