Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo ye sobre lo cuarto de Mosqueruela. Pa atros usos vaiga a La Estrella (desambigación).

La Estrella ye un cuarto de Mosqueruela (Teruel) con 2 habitadors.

La Estrella
Lugar d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Lugar
 Aragón
 Teruel
Comunidat de Teruel
Mosqueruela
Partiu chudicial Teruel
Población
 • Total

2 hab.
Codigo postal 44410
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau

Teruel y Albarracín
Mora de Rubielos
Coordenadas
La Estrella ubicada en Aragón
La Estrella
La Estrella
La Estrella en Aragón

Historia editar

En lo sieglo XIV, dimpues que los de Mosqueruela conquerisen lo Castiello del Mallo y lo desfesen, pobloron un chicot villar a la marguin ezquierda de lo río Mont León, pareix estar que pa cautivar la vinya.

Bi ha una fuent con historia que se diz Fuente de la Virchen. En 1638 seguntes se diz, prencipió a manar augua d'una fuent en meyo d'una epoca de sequera, auxiliando a los habitadors d'esta aldeya y a los romeus. Talment por ixo en lo sieglo XVII creixió lo culto marián. En 1720 se recostruye un santuario dedicau a la virchen.

Curiosidaz editar

Podió corresponder con lo despoblau de Bidar, porque i heba un camín reyal u vereda de mar a mar ya en 1328, camín emplegau por bestiars transhumants que iban dende Mosqueruela ta Castellón camín que pasaba por lo Plan de Vistabella y cruzaba lo río Mont León por un puent no guaire luent de la Estrella, (Puente de las Maravillas), pero en la cuarta de los Carrascals.

Toponimia editar

La primera denominación en los documentos oficials yera Villar de las Vinyas, asinas se vei en bel testamento (quinyones de vinya en el Villar de las Vinyas). La primera referencia documental con lo nombre de La Estrella ye de 1466.

En Mosqueruela li dicen coloquialment La Villeta (que en aragonés d'as comunidaz aragonesas significaba La Aldeya), en oposición a la Villa, referida a lo nuclio prencipal de Mosqueruela.

Molimentos editar

Fiestas editar

  • Romería de mayo, que enantes yera lo primer domingo de mayo y agora la han cambiau ta lo zaguero. Los de Mosqueruela van ta lo santuario de La Estrella.
  • Romería de Sant Martín, noviembre. Yeran consideradas las fiestas patronals de la Villeta, y como ya cuasi no bi ha chent no se celebra. La fiesta yera compartida con los de la Villa. Bi heba un caracter de celebración agricola: la fin de la vendema.

Bibliografía editar

Vinclos externos editar