Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Una grancha (d'o latín granica, ‘granero’) ye un terreno rural en o que se exerce l'agricultura u a ganadería, ya siga menor u mayor.

Una grancha en Canadá

Una grancha incluye cualques estructuras, adedicadas a la producción y chestión d'alimentos (producción de hortalicias, cerials u bestiar), fibras y, cada vegada mas, combustible. Ye a base en a producción d'alimentos.

As granchas pueden estar de propiedat y estar operadas por un solo individuo, por una familia, comunidat, corporación u una interpresa. Una grancha puet tener cualsiquier grandaria, dende una fracción d'hectaria, a bel mils de hectarias.

Clases de granchas editar

As granchas comercials son destinadas a la cría de bestiar. As estrabillas s'utilizan pa operacions mas que mas embrecadas en o entrenamiento d'os caballos. Una grancha que s'utiliza mas que mas en a producción de leit y productos lácteos ye una grancha de productos lácteos.

Tamién existen granchas de peixes, ditas piscifactorías, que crían peixes en cautiverio como una fuent d'alimento.

Una grancha escuela ye un establimiento a on s'imparten conoiximientos relacionaus con a cría d'animals.

Se veiga tamién editar

Vinclos externos editar