Glacis continental

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Lo glacis continental ye un tipo de fondón marín que consiste en una chicota inclinación como un varello que se troba a lo piet de las espuendas continentals y baixa dica lo contacto con las planas abisals. La pendient ye de menos de 1º.[1]

Esquema con diferents fondons marins, texto en francés.

A l'igual que las plataformas continentals y las espuendas continentals los glacis continentals son trescurzaus por los canyons submarins, que si no continan por las planas abisals, deixan la suya carga sedimentaria en lo glacis formando los ventallos submarins, (a l'igual que los torrents forman los ventallos aluvials u conos de dechección en tierra firme). Lo sedimento propio de los ventallos submarins que bi ha en los glacis submarins se diz "turbidita", y si la turbidita ha sedimentau mientres s'alzaba una cordelera por orochenesi la formación rocosa resultant recibe la denominación de flysch.

Referencias editar

  1. Alain Foucault y Jean-François Raoult Diccionario de Geología. Masson, 1985.

Bibliografía editar