Fragmentación (reproducción)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La fragmentación u escisión ye un tipo de reproducción asexual en lo que l'individuo puet partir-se en dos u mes trozos y cadagún d'éls puet reconstruir un individuo completo con identico material chenetico.

Por un regular lo proceso de reconstrucción ya ha encomenzau enantes que se despartan los individuos, pero a vegadas esdevién después de la escisión por trencaduras accidentals.

La fragmentación u escisión se produz espontaniament en bels poliquetos, oligoquetos, porifers, cnidarios, platelmintos y equinodermos. En bels poliquetos los segmentos u metamers posteriors se modifican y se converten en zooides destinaus a estar individuos despartius. A lo principio quedan unius en renglera, con organos y aparatos comuns, pero a la fin se desparten y se converten en indidivuos independients.

Bibliografía editar