Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Foz d'Arbayún
Arbaiungo arroila
Foz de Arbayún dende o mirador d'a carretera
Foz de Arbayún dende o mirador d'a carretera
Administración
Estau
Comarca Roncal-Sarasaz
'
'
Cabecera {{{cabecera}}}
Capital
Localidatz {{{localidatz}}}
Chentilicio {{{chentilicio}}}
Cheolochía
Acceso
Ríos Río Sarasaz
Largaria
Orientación Norte-Sud
Cheolochía
Tipo
Macizo Pireneus
Mapa

A foz d'Arbayún (42°41′20″N, 1°10′58″U) ye una foz de tipo fluvio-karstica situada a l'este d'a comunidat foral de Navarra, a una distancia de bels 15 km a o norueste de Lumbier en dirección ta Navascués.

Ye una foz entallada por o río Sarasaz en roca de piedra calsinera d'a sierra de Leire, con 6 km de luenga y cuasi 400 metros de fondura con ripas verticals.

Ye declarada Reserva Natural, pa protecher a mas gran colonia de vueitres de Navarra, amás d'atros tipos de aus rapinyaderas como l'alica reyal, a milopa y o cluixiuesos.

En vechetación ye una selva relicta d'arbols caducifolios en una zona de carrascals y mas vechetación mediterrania, y como en atras foces d'o Pireneu (como o canyón d'Anyisclo) aproveitan un microclima menos seco y caloroso en verano. Estos árbols de fuella caduca se crei que se i refuchioron ya en a zaguera glaciación (Würm) aproveitando un microclima menos frido en relación a o clima cheneral masiau frido pa os árbols caducifolios.

Vinclos externos editar