Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

As finanzas son a disciplina que estudia o fluxo de diners entre individuos, interpresas u estatos. As finanzas son una branca d'a economía que estudia a obtención y chestión, por parti d'una companyía, individuo u d'o Estato, d'os fundos que ha menester ta os suyos obchectivos y d'os criterios con que administra os suyos activos. En atras palabras, estudia lo relativo a la obtención y chestión d'os diners y d'atros valors como títols, bonos, ecetra.

As finanzas tractan d'as condicions y oportunidaz en que se consigue o capital, d'os usos que se fan d'iste y d'os pagos y intreses que s'aplican a las transaccions en diners. Tamién gosa definir-se como l'arte y a ciencia d'administrar diners.

O termin finanzas proviene d'o latín finis, que significa "rematar". As finanzas tienen o suyo orichen en a traza de rematar una transacción economica con a transferencia de recursos financiers (con a transferencia de diners se remata la transacción).

Vinclos externos editar