Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Chuan V Paleologo
Emperador de l'Imperio Bizantín


1341-1376
Predecesor Andronico III Paleologo
Succesor Andronico IV Paleologo
13791390
Predecesor Andronico IV Paleologo
Succesor Chuan VII Paleologo

Naixencia 18 de chunio de 1332
Didymoteicho (Imperio Bizantín hue Grecia)
Muerte 16 de febrero de 1391
Constantinoble (Imperio Bizantín hue Turquía)
Consort Helena Cantacucena
Descendencia Manuel II Paleologo
Teodoro I Paleologo
Miguel Paleologo
Andronico IV Paleologo
Dinastía Dinastía d'os Paleologos
Pai Andronico III Paleologo
Mai Ana de Saboya

Escudo de Chuan V Paleologo

Chuan V Paleologo (Ιωάννης Παλαιολόγος en griego, Ioannēs V Palaiologos en latín) ye naixiu o 18 de chunio de 1332 de Didymoteicho y morió o 16 de febrero de 1391 en Costantinoble. Estió emperador de l'Imperio Bizantín en tres periodos de tiempo diferents. Yera fillo d'Andronico III Paleologo y d'a suya muller Ana de Saboya (filla d'Amadeu V de Saboya y María de Brabant).

Cuan Chuan V s'asentó en a cadiera imperial a la muerte de su pai cuan teneba 9 anyos, l'Imperio se reduciba a Costantinoble, Tracia, Tesalonica y bella isla d'a mar Echea, (os atros territorios los heban conquiestos os serbios u bulgaros u yeran en a practica autonomos, como Morea). Chuan V miró l'aduya de Roma en 1355, 1366 y 1369.

Plegó a fer actos protocolarios pa la profesión de fe catolica romana, y n'estos actos o suyo interprete estió Nicolau de Drenopoli, que dimpués treballaría pa Chuan Ferrández d'Heredia en o suyo taller de traductors.

En tiempos de Chuan V (1341-1391) os turcos otomans entroron en os Balcans ya de pa cutio, dirichius por Murat I y conquirioron Tracia, Filinopolis y Adrianopoli, preferindo dedicar-se a la conquiesta de territorios en os Balcans en cuenta de conquerir a ciudat de Costantinoble. Os turcos otomans iban abanzando en a conquiesta d'os Balcans, vencendo a los serbios o 15 de chunio de 1389 en a batalla de Kosovo y poco dimpués a los bulgaros.

Bibliografía editar


Predecesor:
Andronico III Paleologo
Emperador de l'Imperio Bizantín
1341-1376
Succesor:
Andronico IV Paleologo
Predecesor:
Andronico IV Paleologo
Emperador de l'Imperio Bizantín
1379-1390
Succesor:
Chuan VII Paleologo
Predecesor:
Chuan VII Paleologo
Emperador de l'Imperio Bizantín
1390-1391
Succesor:
Manuel II Paleologo