Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

A buega de Roche ye la distancia minima que puede suportar un obchecto que orbita un cuerpo masivo sin prencipiar a desintegrar-se a causa d'as fuerzas de mareya que chenera l'obchecto prencipal.[1]

A cometa Shoemaker-Levy 9 estió esgranullau per as fuerzas de mareya de Chupiter en una cadena de cuerpos mas chicoz en 1992, antis de chocar con a planeta en 1994.

A buega de Roche depende d'a gravedat d'o cuerpo central pero tamién d'as caracteristicas de densidat d'o satelite.

Cualques satelites, tanto naturals como artificials, orbitan a distancias inferiors a la buega de Roche, ya que mantienen la suya estructura per fuerzas distintas a la gravedat: la resistencia d'o material. Entre las lunas de Chupiter, tanto Adrastea como Metis son eixemplos de cuerpos naturals que mantienen a suya cohesión dillá d'as suyas buegas de Roche. Manimenos, cualsequier obchecto en a suya superficie puede estar esgranullau per as fuerzas de mareya.

O nombre de buega de Roche proviene de l'astronomo francés Édouard Roche, qui en primeras proposó iste efecto y calculó ista buega teorica en l'anyo 1848.

Referencias editar

  1. (en) Joseph A. Angelo Jr. Encyclopedia of Space and Astronomy, Facts on File, 2006, ISBN 978-0-8160-5330-8, p.510