Batalla d'o Campo de Mont Agut

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Batalla d'o Campo de Mont Agut
[[]]
{{{imachen}}}
{{{descripción_imachen}}}
Información cheneral
Calendata: Decada de 1190
Puesto: Campo de Mont Agut
Resultau: ?
En conflicto
Reino d'Aragón Reino de Castiella

A batalla d'o Campo de Mont Agut se produció en a decada de 1190 en o Campo de Mont Agut, talment en Cedriellas entre aragoneses y castellanos.

Ye citata en as Cronicas d'os Chudeces de Teruel. En a versión A dicen que se produzió en l'anyata chudicial de 1191-1192, en ixas envueltas d'o chudez Asensio Negro. En a versión AHT dicen:

En esti año fue la batalla de las matanças del campo de Montagudo. Fue preso don Pero Bermudo et fueron allí vencidos los castellanos

En atra fuent teruelana, fragmentos de los viejos anales, publicata por Antonio Floriano en 1929 dicen:

Era Mª CCª XXª IXª, en aquel anyo entró al rey d'Aragón e los navarros con gran poder suyo en termino de Soria con muchos e despues fueron entrados preso el rey d'Aragón a don Bermudo, castellano, bien con VII mil hombres et avia entrado a destraguar la tierra del rey de Aragón por mandamiento del rey de Castilla e fueron presos en termino de Teruel

A lista de chudeces de Cuenca tamién en parla:

Iohan de Riello, quando la de Cedriellas, XV

Como Iohan Riello fue chudez de Cuenca dende primers d'octubre de 1191 dica primers d'octubre de 1192 e Asensio Negro fue chudez dende abril de 1191 dica abril de 1192, a batalla d'o Campo de Mont Agut se debió producir entre octubre de 1191 y abril de 1192.