Antonio Gavín (mosén)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Antonio Gavín
Información personal
Calendata de naixencia 1682
Puesto de naixencia Zaragoza (Aragón)
Calendata de muerte 1750
Puesto de muerte Goochland (Virchinia, Estaus Unius)
Ocupación mosén anglicano y antiesclavista

Antonio Gavín, naixito de Zaragoza en l'anyo 1682 y muerto en Goochland (Virchinia, Estaus Unius) en 1750 estió un mosén catolico que fuyió de Zaragoza enta Londres acazau per a Inquisición en 1711 y se convirtió a l'anglicanismo. Estió un conoixiu antiesclavista en a Virchinia de meyaus d'o sieglo XVIII.

Biografía editar

Estudió Teolochía en a Universidat de Zaragoza y estió ordenau mosén en l'anyo 1705. Mientres que la Guerra de Succesión Espanyola Antonio Gavín se posicionó a favor d'os austracistas. Per ixo, en acabar a guerra en 1711, estió acazau per a Inquisición y Gavín habió d'abandonar Zaragoza endrezau enta Londres. Astí se convirtió a l'anglicanismo.

En zagueras de 1720 se tresladó a Irlanda y posteriorment a las colonias britanicas en America y s'establió en o condau de Goochland en o estau de Virchinia.

Obras editar

  • (es) "Conversión de las potencias del alma".
  • (en) "A Master-Key to Popery" (1724).

Bibliografía editar