Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Los almuades un movimiento relichioso musulmán vinclato con la confederación tribal berber de los Mezmutz. En arabe reciben la denominación de al-Muwahhidun, y en berber Imweḥḥden. Al-Muwahhidun, significa «los unitarios», denominación que fa referencia a que Tawhid, lo suyo fundador, insistiba muito en l'absoluta unicidat de lo divín.

Imperio Almuade
الموَحدون
al-Muwahhidun
1121 — 1269




Bandera
Situación de Almuades
Situación de Almuades
Almuades en 1200
Capital Marráquex
Sevilla
Idioma oficial
 • Atros idiomas
Arabe
Luengas berbers
Relichión Islam sunnita
Gubierno Monarquía
 • Formación 1040
 • Desaparición 1147

Lo movimiento al-Muwahhidun amaneixió en l'Atlas marroquín en lo sieglo XIII como reacción a la relaxación relichiosa de los almurabitz, que encara que s'heban estendillato muito por Berbería y Al-Andalus, heban fracasato en a suya prebatina d'enfortir los estatos musulmans y d'aturar l'abance cristiano en la Peninsula Iberica.

En realidat ye un feito constant en la Historia de lo Islam que dezaga d'un movimiento integrista en vien atro de nuevo cuan se relaxa lo que hi heba enantes. A los almuades los seguirían los Benimarins. Ye lo que Marvin Harris clama una revitalizazión relichiosa, u cuan una relichión como institución se reviscola como respuesta a demandas socials.

Os Almuades en l'Al-Andalus editar

Ta más detalles, veyer l'articlo Almuades en Al-Andalusveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

En l'Al-Andalus, los musulmans nativos u muladins no yeran d'alcuerdo con las doctrinas integristas de los Almurabitz u de los Almuades, pero a vegatas las circunstancias los feban aliniar-sen con ellos contra un enemigo común. Lo principio de la fin de los almuades en Al Andalus estió en 1212 con la batalla de las Landas de Tolosa, on los exercitos de los reis d'Aragón, Castiella y Navarra vencioron a los almuades.

Se veiga tamién editar