Diferencia entre revisiones de «Cofradía de Nuestra Señora de la Asunción y Llegada de Jesús al Calvario»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
m año anyo, replaced: año → anyo (6)
AraBot (descutir | contrebucions)
m clean up, replaced: nueba → nueva, Birchen → Virchen (7)
Linia 18:
 
==Historia==
A cofadría naxe en l'anyo [[1953]], estando [[Casimiro Morcillo]] [[lista de bispes e arzebispes de Zaragoza|arzebispe de Zaragoza]]. Os bezins d'o [[Oliver-Bal de Fierro|bico Oliver]] teneban intrés en fer una cofadría adedicata a la sua patrona, la BirchenVirchen de l'Asunzión, e ye os suyo parroco Mosén José Bosqued, qui presenta a l'arzebispato los estatutos d'a ''Cofradía de Nuestra Señora de la Asunción'' o [[22 de chunio]] de [[1953]], estando aprebatos o [[9 de chulio]] d'ixe anyo.
 
A lo prenzipio no saliban en as prozesions de Semana Santa, pero ye en [[1960]] quan José Bosqued proposa cullir un d'os antigos pasos d'a [[Muy Ilustre, Antiquísima y Real Hermandad de la Preciosísima Sangre de Nuestro Señor Jesucristo y Madre de Dios de Misericordia|Sangre de Cristo]] e sacar-lo en prozesión. O paso esleito estió ''"La Copa"'' de Tomás Llovet (Alcañiz [[1770]] - Zaragoza [[1848]]) anque dende l'inte se dize la ''"Llegada de Jesús al Calvario"''.
Linia 29:
[[Imachen:Virgen del Perdón (Semana Santa de Zaragoza, Aragón).jpg|thumb|200px|''Virgen del Perdón'']]
[[Imachen:La Llegada (Semana Santa de Zaragoza, Aragón).jpg|thumb|200px|''La Llegada'']]
*''Virgen del Perdón'': feita en os Talleres Belloso en [[1985]], ye una imachen d'a BirchenVirchen María trista e plorando por a muerte d'o suyo fillo. Estió bendezita o [[24 de febrero]] de [[1985]], zelebrando lo 25 cabo d'anyo d'a fundazión d'a cofadría. Salió por primera begata en a Semana Santa de [[1986]]. En l'anyo [[2003]] se fazió una nuebanueva imachen d'a BirchenVirchen.
*''La Llegada'': obra de Tomás Llovet de l'anyo [[1828]]. Popularment conoxita como "la Copa" u "Hiel y Vinagre", representa l'inte en que Chesús plega ta lo mont Calbario seguntes o [[Ebanchelio de San Mateu]]. En o paso apareixen Chesús chunto a dos soldatos romans que lo tienen preso e atro terzer soldato que le da una copa.
*''Santísimo Cristo de la Paz'': ye una imachen de Cristo muerto en a Cruz. Dende a construzión d'a ilesia d'a Nuestra Siñora de l'Asunzión en o bico con l'aduya de Mosén Manuel Oliver en [[1939]] se fa una capiella ta ista imachen. Sale por primera begata la nueit de Chuebes Santo de [[1961]] en o ''Via Crucis'' por o bico.
*''Nuestra Señora de la Asunción'': ye o paso tetular d'a cofadría que nomás sale en o ''Vía Crucis'' por as carreras d'o bico Oliver o Miercoles Santo. O [[mayordombre (confrairía)|mayordombre]] que costodia la BirchenVirchen, ye dende o establimiento d'a cofadría una persona que bibe en o bico Oliver, ya que a BirchenVirchen nunca sale d'iste bico.
 
==Uniforme e emblema==
L'[[abito]] ye una tunica morata con capa blanca. En a capeza o tradizional [[terzerol]] aragonés morato.
 
O emblema d'a cofadría ye una costodia coronata de corona reyal con dos obalos a los cantos. En o primero d'els apareixe a BirchenVirchen de l'Asunzión e el l'atro una Cruz e dencima d'ista una man con un baso u copa. En o cobaxo lo emblema d'a BirchenVirchen María e tot o conchunto rodiato d'una rama de laurel e una palma.
 
{{Cofadrías de Zaragoza}}