Diferencia entre revisiones de «Inductor»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
AraBot (descutir | contrebucions)
m clean up, replaced: relazión → relación, resistenzia → resistencia (4), trabiés → traviés (2)
Linia 4:
Un '''indutor''' ye un [[component eletronico]] pasibo d'os [[zercuito eletrico|zercuitos eletricos]] que, debito a lo fenomén de l'[[Induzió eletromagnetica|autoinduzión]], almadazena [[enerchía]] en forma de [[campo magnetico]] creyato por o paso d'a [[corrient eletrica]]. Iste component tamién gosa dezir-se '''bobina''' u '''indutanzia'''. A capazidat d'un indutor d'almadazenar enerchía se mide por a suya [[indutanzia]] que s'esprisa en [[Henry (unidat)|henry]]s (simbolizato por ''H''), una [[Unidaz deribatas d'o SI|unidat deribata]] d'o [[Sistema Internacional d'unidaz]].
 
En a [[tioría de zercuitos]] un ''indutor ideyal'' tenerba indutanzia pero no pas [[Resistenzia eletrica (propiedat)|resistenziaresistencia]] ni tampoco no [[capazitanzia]], por ixo no disiparba enerchía. En iste component ideyal tota la enerchía eletrica absorbita sería almadazenata en forma de campo magnetico. Pero os indutors reyals, que son fabricatos con un arrulamiento de filo condutor, son equibalents a una combinazión d'indutanzia, bella resistenziaresistencia debita a la [[resistibidat]] d'o filo, e bella capazitanzia. En bellas frecuenzias, un indutor reyal se comporta como un [[zercuito resonant]] debito a la [[Capazitanzia|capazitanzia parasita]]. A más de disipar enerchía por a resistenziaresistencia eletrica d'o filo condutor, o nuclio d'os indutors tamién la pueden disipar debito a la [[isteresis]] e con grans corrients tamién se pueden produzir perdugas d'enerchía a causa d'a no [[zercuito linial|linialidat]] d'os zercuitos.
 
== Construzión ==
Linia 11:
Os indutors pueden estar tamién construyitos en [[zercuito integrato|zercuitos integratos]], usando lo mesmo prozeso emplegato ta reyalizar [[microprozesador]]s. En istos casos s'emplega, a sobén, l'[[aluminio]] como material condutor. Manimenos, ye raro que se metan indutors aintro d'os zercuitos integratos; ye muito más prautico emplegar un zercuito dito "chirador" que, por meyo d'un [[amplificador operazional]], fa que un [[condensador]] se comporte com si estase un indutor.
 
A begatas se pueden construyir chicoz indutors ta frecuenzias muit altas con un condutor que pase a trabiéstraviés d'un zilindro de [[Ferrita (imant)|ferrita]] u granulato.
 
==O indutor en os zercuitos eletricos==
Os inductors s'oposan en os cambeyos a la corrient eletrica, un indutor ideyal no oposarba denguna resistenziaresistencia a una [[corrient contina]] constante, manimenos nomás os indutors [[Supercondutibidat|supercondutors]] tenerban en reyalidat una resitenzia nula.
 
En cheneral, a relaziónrelación entre a bariazión d'o boltache en o tiempo ''v''(''t'') a trabiéstraviés d'un indutor con una indutanzia ''L'' e una bariazión d'a corrient que i pasa a lo largo d'o tiempo ''i''(''t'') se describe por meyo d'una [[ecuazión diferenzial]]:
 
:<math>v(t) = L \frac{di(t)}{dt}</math>