Diferencia entre revisiones de «Guerra Civil Espanyola»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m clean up, replaced: prenzipal → principal (5)
AraBot (descutir | contrebucions)
m clean up, replaced: resistenzia → resistencia (3)
Linia 31:
Anque a [[CNT]] ya yera bien establita en [[Zaragoza]] o cheneral [[Miguel Cabanellas Ferrer|Cabanellas]], chefe d'a V Dibisión Organica d'Aragón, eba churato fidelidat a los sulebatos en una runión con o cheneral Mola o [[7 de chunio]] de [[1936]] en [[as Bardenas]]. Manimenos o cheneral Núñez de Prado biachó dende Madrit ta Zaragoza ta intentar combenzer a Cabanellas de mantener-se fidel a lo gubierno d'a Republica, más tardi [[Miguel Núñez de Prado|Núñez de Prado]] y o gubernador civil de Zaragoza, [[Ángel Vera Coronel|Vera Coronel]], fuoron afusilatos. O [[19 de chulio]] de 1936 a las 5 d'a maitinada se declaraba o estato de guerra en Zaragoza.
 
En as otras dos capitals de provincia, [[Uesca]] y [[Teruel]], o estato de guerra fue declarato sin i aber cuasi resistenziaresistencia. En [[Chaca]] a luita duró un diya, debito a la resistenziaresistencia de bels ombres con o suyo alcalde [[Julián Mur]] en capeza, con l'aduya de [[Julián Borderas]] u [[Antonio Beltrán Casaña]] y [[arma]] que lis donoron os [[Cuerpo de Carabiners|Carabiners]].<ref>{{es}} Antonio Gascón Ricao: ''[http://www.sbhac.net/Republica/Colabora/Esquinazau.htm Beltrán, el Esquinazau. Desde la sublevación de Jaca hasta la Bolsa de Bielsa]''.</ref> Por atra parti [[Balbastro]] permanixió fidel a lo gubierno, en no sublebar-se [[José Villalba Rubio]], que yera o comandant melitar d'a plaza, encara que conoxeba d'antis a sulebazión y s'eba compromeso con os sulebatos a sublebar-se'n (os suyos chirmans luitoron toz con os sulebatos).
 
A los pocos diyas melizians prozedens de [[Catalunya]] y [[Comunidat Valenciana|Valencia]], an a sulebazión no eba tenito esito, dentroron por a parti oriental d'Aragón enta Uesca, Zaragoza y Teruel.
Linia 49:
=== A bolsa de Bielsa ===
:Se veiga l'articlo principal sobre a [[bolsa de Bielsa]]
A '''bolsa de Bielsa''' estió la zaguera azión belica d'a Guerra Civil Espanyola en [[Aragón]]. O que dimpués sería un simbolo d'a resistenziaresistencia [[II Republica Espanyola|republicana]].
 
En o prenzipio d'a guerra se formoron chicoz grupos de combatiens por tot Aragón, dimpúes se chunioron en zenturias y más tardi en brigatas ta rematar formando a [[43ª Dibisión d'o Exerzito Popular|43ª dibisión]] que yera composata por 4.500 soldaus baixo lo mando de [[Antonio Beltrán Casaña|Antonio Beltrán ''l'Esquinazau'']]. Entre abril y chunio de 1938 s'enfrentoron a 43ª dibisión y o exerzito d'os sulebatos.