Diferencia entre revisiones de «Libro de los Emperadors»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
AraBot (descutir | contrebucions)
m clean up, replaced: cuatre → quatre (2)
Linia 29:
}}
 
Lo '''Libro de los emperadors''' ye la [[traducción]] ta l'[[idioma aragonés|aragonés]] de los zaguers cuatrequatre libros de la "Historia Universal" de [[Chuan Zonaras]] y describe lo que escayeixió en lo [[Imperio de Romanya]] u [[Imperio Bizantín]] entre los anyos 717 y 1118. Fue traducita por orden de [[Chuan Ferrández d'Heredia]] dende lo griego literario ta lo [[griego bizantín]] por [[Dimitri Calodiqui]], y dende lo griego bizantín ta lo romanz [[idioma aragonés|aragonés]] por un italián dito Nicolau.
 
L'aragonés que fan servir en lo libro teneba grau de castellanización como los atros textos de la epoca pero menos que en la "[[Cronica de los Conquiridors]]" u en la "[[Cronica de Morea]]", representa lo mesmo tipo de parla que en "[[Secreta Secretorum]]", con mayor cantidat de solucions chenuínas que huei conserva millor l'[[aragonés oriental]], lo [[aragonés cheso|cheso]] y l'[[aragonés ansotano|ansotán]]. Ye de destacar l'abundancia d'italianismos y catalanismos, (pero menos de los que tradicionalment se consideran catalanismos, car en muitos casos son elementos comuns de l'aragonés con lo catalán). Bi ha muitos [[helenismos en l'aragonés|helenismos]] correspondients como ye natural a toponimos, antroponimos y institucions griegas.
 
== Manuscrito ==
No bi ha que un manuscrito, que tien lo lumero 10131 en a [[Biblioteca Nacional]], on se conserva. Este manuscrito contién a més o "[[Libro de los fechos y las conquistas del principado de la Morea]]". En lo manuscrito lo Libro de los Emperadors corresponde a los fuellos 1a-180, y a més cuatrequatre fuellos sin numerar con lo prologo y tabla de capítols en dos d'estos.
 
La letra ye gotica minuscula de lo sieglo XI. Lo pareixito d'a [[c]] y [[t]] ye gran, y tamién d'a ''n'' y ''u'', que explican la confusión en parabras poco familiars (por eixemplo los toponimos griegos).