Diferencia entre revisiones de «Estauracio»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m AraBot, 100% aragonés, replaced: istoria → historia
Jpbot (descutir | contrebucions)
m año anyo, replaced: año → anyo (3)
Linia 15:
'''Estauracio''' estió [[Lista d'emperadors de Bizanzio|emperador]] d'o [[Imperio Bizantín]] dende o [[26 de chulio]] de [[811]] dica o [[2 d'octubre]] de [[811]]. Morió l'[[11 de chinero]] de [[812]]. En o "[[Libro d'os Emperadors]]" parlan d'Estauracio a la fin d'o capítol dedicato a lo suyo padre [[Niceforo I]] y titulan un capítol con o suyo nombre "Aquí conta del emperador Estavrachio, fillo de Nicoforo", pero no i parlan d'Estauracio que a lo prencipio y parlan més de Miguel Rangabé.
 
Estauracio yera o solo fillo masclo de [[Niceforo I]], y lo coronó como co-emperador en aviento de l'añoanyo 803, dimpués d'esclafar a revuelta de [[Bardanes Tourkos]], gobernador d'o ''[[thema]]'' de [[Natoliu]].
 
{{Cita|El emperador, queriendo dar muller a su fillo '''Astaurachio''', envió a Athonis e fizo venir una parienta de la emperadriç [[Irene (emperadora)|Ereni]] que le dizían Theofanó, la cual era ya firmada con un otro, e separola de aquel e diola a su fillo contra razón. Aquesti emperador era compuesto de todo mal, e jamás no fazía sino justar un mal sobre otro a destrucción de los suyos súbditos, por manera que non trobarán ninguna honor que fiziés en su tempo, segunt verán en su historia.}}
 
En l'añoanyo [[806]] dimpués d'a invasión [[abasí]] dirichita por [[Harún al-Raixid]], Niceforo demandó a paz y la consiguió con a condición de pagar un tributo añal de 30.000 [[solidos bizantins]] y d'un rescate presonal por él y por o suyo fillo.
 
Participó en a invasión bizantina de [[primer Imperio Bulgaro|Bulgaria]] en l'añoanyo [[811]] con o suyo padre (que morió en a zaguera batalla), y fue ferito:
{{Cita|E encara fue ferido Estavrachio, su fillo, en la espalda dreita. Muitos capitanes gentiles e grandes senyores fueron muertos aquella ora e pueblo infinito, e fue pressa e robada la tienda imperial con grandes riquezas e semblantment todo el alojament de los griegos; de que los búrgaros havieron grandes riquezas e armas e cavallos, que apenas pudo escampar Estavrachio, fillo del emperador, con algunos pocos, por la escuredat de la nuit, no seyendo visto de los enemigos.}}