Diferencia entre revisiones de «Setio»

1 byte añadido ,  hace 9 años
m
como no da problemas, paso ta o bot, replaced: ziudaz → ciudatz
m (AraBot, 100% aragonés, replaced: istoria → historia)
m (como no da problemas, paso ta o bot, replaced: ziudaz → ciudatz)
Un '''setio''' u '''sieche''' ye un [[bloqueyo melitar]] prolongato en una [[fortaleza]], por un regular pa asaltar-la dimpués, con l'obchetivo de conquerir-la por a fuerza u por o desgaste. Se produce quan un atacant se troba con una ciudat u fortaleza que refusa a rendición y no puet ser presa facilment con un asalto frontal. Por un regular lo que se fa ye rodeyar l'obchetibo e bloqueyar as [[linias d'abastimiento]], por un regular aduyato con [[maquinaria de setio]], bombardeyo d'[[artillería]] y costrucción de caños sotorraños pa reducir as [[Fortificación|fortificacions]].
 
Os setios amanixen en a historia chunto con o desembolique d'as ciudaz a grans centros de poblacion. As ziudazciudatz antigas d'[[Orient Meyo]], por eixemplo ya amuestran restos arqueolochicos de [[muralla]]s fortificatas. Mientres o [[Renaximiento]] y [[Edat Moderna]] os setios dominoron a forma de guerra en [[Europa]], y o mesmo [[Leonardo da Vinci]] se fació celebre por o diseño de fortificacions en o suyo estudeyo.
 
As campañas [[Edat Meya|medievals]] se diseñaban con una sucesión de setios. Setios celebres han estato o [[Setio de Numancia]], o [[Setio d'Albarracín]], os [[Setios de Zaragoza]], o [[Batalla de Stalingrado|Setio de Stalingrado]] y o [[Setio de Sarajevo]].
44 227

ediciones