Diferencia entre revisiones de «Navarro-aragonés»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Navarroaragonés tresladada a Navarro-aragonés: nomás cal marcar abaixo "sí, borrar a pachina", porque ya existe como rendrecera, Ebro
Sin resumen de edición
Linia 22:
O '''navarro-aragonés''' ye a denominación d'o romanz [[Edat Meya|meyeval]] que representa a evolución d'o [[latín]] en l'[[Alto Aragón]], este y sud de [[Navarra]] y en [[A Riocha]], no guaire diferent d'o [[idioma mozarabe|mozarabe]] d'a [[Val de l'Ebro]], que podería estar meso en este conchunto.
 
A visión tradicional ye basata en fer enfasi por as diferencias rechionals y en veyer o proceso de [[castellanizazióncastellanización]] lo más primerenco posible, feito que se desvinió en A Riocha dimpués d'a unión con [[Castiella]].
 
Sindembargo en Navarra y Aragón os textos no son representativos d'a [[parla (lingüistica)|parla]] viva, y a parte de diferencias en a grafía, as diferencias linguisticas reals entre o navarro y l'aragonés son chicotas (y mesmo en os repuis que'n quedan en o [[Idioma castellán|castellán]] de Navarra y Aragón).
Linia 29:
 
* [[Riochán precastellán]]
* [[RomanzeRomance navarro|Navarro]]
* [[Idioma aragonés|Aragonés]]
 
En o caso d'este zaguero, bi ha una visión tradicional, propia d'autors como [[Manuel Alvar]], que diz que l'aragonés de [[tierra plana]], producto d'a [[reconquiesta]] y [[repoblación]], yera muito diferent de l'aragonés orichinal de l'[[Alto Aragón]].
 
*[[Altoaragonés]]
*[[Aragonés de tierra plana]]
 
Esto ha estato contestato por bells autors modernos que argumentan que os textos meyevals no son representativos de totz os caracters d'a lengua charrata, y por a evidencia de l'aragonés residual d'os [[Monegros]], [[Ribera Baixa de l'Ebro]] y [[Baixo Aragón]] en a part oriental y d'as [[Cinco Villas]] en a part occidental.
 
{{Variants meyevals d'o romanz navarro-aragonés}}