Diferencia entre revisiones de «Hunnos»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 6:
 
En l'anyo [[441]]-[[453]] [[Atila]] se desfizo d'o suyo chirmán rival [[Bleda]] y esdevenió caudiello unico. Atila esdevenió a mayor amenaza pa o Imperio Román, y muitos pueblos barbaros reconoixioron a suya autoridat. En a capital d'o Imperio hunno d'Atila bi heba consellers [[griegos]] como Onegesies y romans como Orestes. O Imperio Román d'Orient pagó a los hunnos pa que no los atacasen, y Atila endrezó os ataques ta lo Imperio Román d'Occident. En l'anyo [[451]] Atila fue derrotato en a [[batalla d'os Campos Catalaunicos]], amán de [[Troyes]] y se retiró t'a val d'o [[río Po|Po]]. A derrota en os Campos Catalaunicos animó a bells vasallos a rebelar-sen, como ye o caso d'os [[ostrogodos]] de [[Teodomir]].
En esta batalla lograron acabar con la imbatibilidad de Atila, y algunos de sus vasallos, como los ostrogodos, decidieron rebelarse. Tras la muerte de Atila, Teodomiro prosiguió la rebelión, consiguiendo definitivamente la victoria sobre los hunos en la Batalla de Nedao, durante el invierno de 454.
 
En l'anyo [[453]] morió Atila y encomenzó un conflicto succesorio. Teodomiro[[Teodomir]] continó con a suya revuelta, consiguiendo chunto con os [[chepidas]] d'Arderico vencer a los hunnos en a [[Batalla de Nedao]] en hibierno de l'anyo 454 y esdevenir pueblos independients. Os hunnos perdioron a hechemonía en [[Panonia]], nuclio d'os dominios d'Atila. Panonia se la disputarán os [[ostrogodos]], [[herulos]], [[esciros]] y [[chepidas]], estando estos zaguers qui rematarán dominando-ie. No se sabe bien si os hunnos d'Europa Central fuoron exterminatos, asimilatos por atros pueblos u tornoron t'as estepas d'Europa Oriental.
 
== Bibliografía ==