Diferencia entre revisiones de «Batalla d'os Campos Catalaunicos»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 12:
}}
 
A '''batalla d'os Campos Catalaunicos''' se produció en l'anyo [[451]] en un puesto desconoixito d'o noreste de [[Galia]] a man de [[Châlons]]. N'esta batalla s'enfrentó una coalición formata por o exercito román d'occident y os exercitos de diferents pueblos barbaros, (dirichitos totz por o cheneral román Aecio y o visigodo [[Teodorico I]]), contra os invasors hunnos y os pueblos aligatos a ellos, dirichitos por [[Atila]]. O resultato estió una victoria relativa d'os romans y visigodos, que no destruyoron de tot a los exercitos invasors, pero creboron con a ideya d'invencibilidat d'[[Atila]].

En a batalla d'os Campos Catalaunicos o rei [[Teodorico I]] morió en combate y os visigodos nombroron rei a lo suyo fillo [[Turismundo]] en o mesmo campo de batalla.

== Mencions en fuents aragonesas ==
Como una d'as batallas més importants d'a [[Historia Universal]] no podeba faltar en a "[[Cronica de los Conquiridors]]" de [[Chuan Ferrández d'Heredia]], que en parla con o títol ''DELA BATALLA DE ECIO PATRICIO CONTRA ATILLA ET BLENDA, REYES DE LOS HUNCNOS'':
 
{{cita|Muerto el emperador [[Teodosio II|Theodosio]], succidio enel imperio [[Valentinián III|Valentiniano tercero]]; en tiempo del qual regnauan sobre los '''[[Huncnos]], qui en otra manera son dichos [[Hungaros (pueblo nomada)|Hungaros]]''', et [[Atilla]] et Blenda, fillos de Magdulco, rey qui fue hermano de Subataro, delos quales es fecha mencion en la ystoria precedent de Theodosio el menor.}}