Diferencia entre revisiones de «Articlo definiu en aragonés»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
Sustituyindo..., replaced: baxo → baixo (4), Baxo → Baixo (2), Baxa → Baixa (4)
AraBot (descutir | contrebucions)
→‎Articlo es: AraBot..., replaced: encuesta → enqüesta
Linia 109:
Como s'ha dito en [[aragonés oriental]], l'articlo masculín plural ye ''es'', e ye un deribato probable de ''els'' que se siente en [[Benás]] (en [[Benás]] quan se charra ascape ''els'' suena ''es''). En atras zonas on se siente no se puet considerar como un deribato de ''els'', car en ixas zonas bi ha atros articulos. Se siente como forma antiga e no guaire emplegata en [[Pandicosa]], en [[bergotés]] y en [[Aragonés de Ballibió|Aragonés de Balle de Bió]], que ye zona de ''ro'', ''ros'', ''ra'', ''ros'', y en [[Tellán]], que ye zona de ''lo'', ''la'' pero que muga tanto con a zona de ''ro'' como con a zona de ''el''.
 
Chabier Tomás Arias la trobó por sorpresa quan en una encuestaenqüesta que feba en [[Elsón]] li charroron de bella presona d'[[Asque]], que lo emplegaba como forma antiga y en desuso (''es napos ya bullen'').
 
Encara que s'ha dito que ye present en a toponimia e fosilizato en berbos, no ye seguro que ''estijeras'', ''estreudes'' e ''estenazas'' tiengan un ''es'' que se remonte a este articlo. Lo mesmo se'n poderba dizir en muitos toponimos.