Diferencia entre revisiones de «Comunidat de Teruel (medieval)»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- cuan + quan )
AraBot (descutir | contrebucions)
→‎Las sexmas: Sustituyindo..., replaced: beyer → veyer
Linia 21:
En as listas de chudezes de Teruel dizen: "1303 Don García de Lezina, en esti año fueron las sentencias de la Puebla". Podió estar una sentenzia arbitral entre a comunidat d'[[aldeya]]s e lo [[conzello]] de Teruel como a d'[[Escorigüela]].
 
Bellas añatas més tarde, en octubre de [[1309]], amanixen aplegatos os aldeyans en a plega cheneral de [[Fababux]], e i acuden a més d'o procurador cheneral, os representants de bels conzellos d’as aldeyas, zinco sesmers que correspondeban a las sexmas d'o Campo de Sarrión, Campo de Mont Agut, Campo de Bisiedo, Río de Zella e Río Martín. Esta dibisión en sexmas perdurará bellas decadas, e la tornaremos a beyerveyer en a plega de Zedriellas de setiembre de 1333 e tamién en a de Perals en marzo de 1342.
 
En abiento de 1324 i abió una pelga cheneral d'a comunidat en [[Zedriellas]], y os aldeyans nombroron bels procuradors pa tratar con os d’o conzello de Teruel. Entre os atrogants d’a carta de procurazión se zitan a cuatre sexmers e bels bizins de beluns d'os lugars pertenexients a cadaguna d’as sexmas, pero tamién i amanixen bizins de Noguergüelas, [[Rubigüelos de Mora|Rubigüelos]], Arcos e Sarrión sin menzionar a esta sexma zaguera. Este feito fazió pensar a autors como Caruana que a sexma de Sarrión encara no esistiba, (pero sabemos que sí, por o documento de 1309).