Diferencia entre revisiones de «Orden d'o Santo Sepulcre en Aragón»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- cuan + quan )
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-Cuan +Quan )
Linia 2:
La '''[[Orden de lo Santo Sepulcre]]''' estió present en [[Aragón]] dende los tiempos d'[[Alifonso I lo Batallero]], estando-ne eredera de lo [[Reino d'Aragón|reino aragonés]] chunto con la [[Orden de lo Temple]] e la [[Orden de lo Espital]]. A lo contrario que estas, renunzioron a los dreitos sobre l'erenzio de lo [[Alifonso I lo Batallero|Batallero]] e la Corona compensó a los suyos [[calonche]]s con bien en muitas localidaz aragonesas, en espezial en [[Calatayú]], on establioron lur casa zentral. Lurs ilesias e zentros combentuals s'estendilloron tamién por [[Castiella]], y en lo [[sieglo XIII]] esta orden tenió en la [[peninsula Iberica]] més posesions que nunca. La estituzión tenió tamién casas de relichiosas.
 
Entre las comunidaz de relichiosas cal destacar la que fundó [[Doña Marquesa Chil de Rada]], filla de [[Tibal II de Navarra]] e biuda de [[Pero Ferrández d'Íxar]], fillo natural de [[Chaime I d'Aragón]] e primer [[Señoría d'Íxar|siñor]] d'[[Íxar]]. CuanQuan se quedó biuda demandó entrar en la [[Orden de lo Santo Sepulcre]] e fundar una comunidat de monchas que abitasen en las casas de la suya propiedat e zelebrasen la liturchia en la ilesia de ''Santa María de la Villa Viella'' d'Íxar.
 
Lo [[17 de chulio]] de [[1304]], quan Marquesa Chil de Rada morió, dió a la comunidat muitos biens que mantenioron dica lo [[sieglo XIX]] ([[desamortizazión de Mendizabal]]). Ixe mesmo año la comunidat de monchas s'establió en [[Zaragoza]], en unas casas chunto a la muralla romana. Güei esta comunidat encara esiste, con lo nombre lo nombre de ''Real Monasterio de Canonesas Comendadoras del Santo Sepulcro'' e sigue ocupando lo mesmo puesto, que güei se clama ''Monasterio de la Resurrección''; en toz los sieglos que fa que esisten estas monchas nomás lo han dixato d'abitar bellas semanas en la [[Guerra de la Independenzia]].