Diferencia entre revisiones de «Setio»

No hay cambio en el tamaño ,  hace 10 años
m
Robot: Reemplazo automático de texto (- cuan + quan )
m (robot Añadido: uk:Облога)
m (Robot: Reemplazo automático de texto (- cuan + quan ))
{{Grafía_87}}
[[Imachen:Lenepveu, Jeanne d'Arc au siège d'Orléans.jpg|thumb|right|220 px|''[[Chuana d'Arco]] en o setio d'[[Orleans]]'', pintata por [[Jules Eugène Lenepveu]].]]
Un '''setio''' u '''sieche''' ye un [[bloqueyo melitar]] prolongato en una [[fortaleza]], por un regular pa asaltar-la dimpués, con l'obchetivo de conquerir-la por a fuerza u por o desgaste. Se produce cuanquan un atacant se troba con una ciudat u fortaleza que refusa a rendición y no puet ser presa facilment con un asalto frontal. Por un regular lo que se fa ye rodeyar l'obchetibo e bloqueyar as [[linias d'abastimiento]], por un regular aduyato con [[maquinaria de setio]], bombardeyo d'[[artillería]] y costrucción de caños sotorraños pa reducir as [[Fortificación|fortificacions]].
 
Os setios amanixen en a istoria chunto con o desembolique d'as ciudaz a grans centros de poblacion. As ziudaz antigas d'[[Orient Meyo]], por eixemplo ya amuestran restos arqueolochicos de [[muralla]]s fortificatas. Mientres o [[Renaximiento]] y [[Edat Moderna]] os setios dominoron a forma de guerra en [[Europa]], y o mesmo [[Leonardo da Vinci]] se fació celebre por o diseño de fortificacions en o suyo estudeyo.
213 967

ediciones