Diferencia entre revisiones de «Berrio Plano»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- abitants ( + habitants ()
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- cuan + quan )
Linia 42:
En lo ''Libro de Rediezmo'' de [[1268]] amanixen mentatas 3 poblazions que leban lo nombre de ''Berrio'': ''Berruoçarr'' (l'actual [[Berrio Zar]]), ''Berrio de Sus'' (Berrio Suso) y ''Berrio de Ius'' (Berrio Plano). Berriozar probien de ''Berrio Zahar'' (Berrio biello en [[idioma basco]]), asinas que estió la primera de las tres poblazions e talment la que se clamaba Berrio solo dica que amanixioron las atras dos.
 
Berrio Suso e Berrio Plano son una a lo costato de l'atra, estando un poquet más alto la primera (465 m). ''Suso'' significa en [[aragonés meyeval]] d'alto e ''chuso'' significa baxo. Asinas i beyemos que la palabra ''plano'' sustituyó a ''chuso'' prenendo o significato que ye más baxo u en una zona més plana (como en los mons [[Perineus]] cuanquan dizen ''me'n baixo ta tierra plana'' los pastors de las partes altas de las bals cuanquan baxan ta las partes baxas de la mesma bal). Asinas lo nombre que ha preso lo [[idioma castellán|castellán]] ye un toponimo que responde a la fonetica de lo [[romanze nabarro]].
 
Los nombres bascos de los dos lugars son ''Berriogoiti'' e ''Berriobeiti'', literalment ''Berrio d'alto'' y ''Berrio de baxo'', e s'han conserbato en la Bal d'[[Uzama]].
 
En [[1991]] cuanquan se creya un municipio con la més gran parte de los conzellos de la zendea d'Ansoáin, e mancando atro millor, s'eslió ''Berrioplano'' por estar este lugar on ye la casa lugar.
 
== Se beiga tamién ==