Diferencia entre revisiones de «Sinyoría d'Albarracín»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-adibir +adhibir)
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-adibió +adhibió)
Linia 56:
Lo proceso de colonización feudal tendió a chenerar [[aldeya]]s agrupatas d'inmigrants que s'establiban y seleccionaban los espacios agrarios més amplos, deixando los atros como explotacions perifericas u puestos abandonatos. On millor se vei esto ye en [[Royuela]]. Los Azagra creyoron un [[concello]] que controlaba a ixas aldeyas y permitiba que las aldeyas ofreixesen una caballería villana. La caballería villana y la baixa nobleza yeran os vasallos directos de los Azagra. Los Azagra teneban a més relacions con los monches de la [[Orden de Cistels]] de [[Monesterio de Piedra|Piedra]] y con la [[Orden de Sant Chaime]] (por ixo bi ha una [[Ilesia de Sant Chaime (Albarrazín)|ilesia de Sant Chaime]] en Albarrazín).
 
La [[Casa d'Azagra]] entroncó con la [[Casa de Lara]] con lo matromonio de [[Teresa Álvarez de Azagra]] y [[Chuan Núñez de Lara]]. Lo succesor de Chuan Núñez de Lara iba a estar lo suyo fillo Álvar, que no gobernó porque lo rei [[Pero III d'Aragón|Pero lo Gran]] invadió la senyoría, venció a [[Chuan Núñez de Lara]] en la batalla de lo [[setio d'Albarrazín]] y lo desposeyó en [[1283]]. Pero III adibióadhibió la senyoría a lo [[Reino d'Aragón]] y li'n donó a lo suyo fillo borde que heba tenito con donya [[Inés Zapata]]. La comarca d'Albarrazín estió la zaguera en adhibir-se a Aragón, pero la conquista de Pero III no estió definitiba. Pero III reorganizó la senyoría, dió lo títol de ''[[ciudat]]'' a Albarrazín, que dica ixe inte yera ''[[villa]]'' y las aldeyas formoron la [[Comunidat d'Albarrazín]].
 
Chaime II, reconoixió la inchusticia d'este feito y lo tornó a Juan de Lara en 1298, fillo de lo sinyor desposeito, pero como yera aliato de los Cerdas y de lo birrei de Navarra, Chaime lo tornó a desposeyer. Alifonso IV regalará Albarrazín en 1344 a lo suyo fillo Ferrando, qui lo tenió por 29 anyatas. La senyoría d'Albarrazín s'adibióadhibió a lo reino d'Aragón en [[1379]] ya pa cutio cuan [[Pero IV d'Aragón|Pero IV]] ordenó la muerte de Ferrando.
 
[[Categoría:Historia d'Aragón]]