Diferencia entre revisiones de «Candelera»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Cambiada la plantilla: Zita
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-ennifica +ignifica)
Linia 8:
Entre los [[zelta]]s i eba una fiesta clamata ''[[Imbolc]]'' lo [[1 de febrero]] en onor de la diosa [[Brichida]], e zelebraba la purificazión e la fertilidat salindo de l'ibierno. La chent de lo campo lebaban teders e dondeyaban en prozesión pregando-li a la diosa que purificase la tierra enantes de sembrar.
 
En lo [[sieglo V]] lo [[papa]] [[Chelasio]] asozió este rito [[Paganismo|pagán]] de la "fiesta de las Candelas" con la [[presentazión de Chesus en lo Templo]] e la [[purificazión]] de la [[Birchen Maria|Birchen]]. D'esta traza la fiesta pagana perdió sennificatosignificato, cristianizando-se e la fiesta cristiana prenió forma, popularidat e contenito sozial. Seguntes lo [[Lebita]], un nino ha de ser presentato a lo siñor por la suya madre cuaranta diyas dimpués de la naxetura, con una ofrenda de dos [[paloma]]s. Lo rito obserbato por la familia santa lo describen en lo ebanchelio de [[San Lucas|Lucas]].
 
Dentro de las ilesias se cambeyoron los teders por candelas benditas que fan que simbolicament lo mal se mantienga luent e fan recordar que Chesus ye la luz de lo mundo. Como la ''[[Hanukkah]]'' chodiga, que tamién ye una "fiesta de las luzes", la fiesta dura güeito diyas. Los [[Cristianismo|cristians]] asinas relazionaban las belas con la protezion de lurs casas.