Diferencia entre revisiones de «Reconquiesta»

Contenido eliminado Contenido añadido
Xqbot (descutir | contrebucions)
m robot Modificado: arz:حركة الاسترداد; cambios triviales
Jpbot (descutir | contrebucions)
replaced: sobre tot → sobretot, Tratato → Tractato
Linia 4:
En a reconquiesta espanyola participoron as [[Ordens melitars]], belunas naixitas en as [[Cruzatas]] como a [[Orden d'o Temple]], a [[Orden d'o Santo Sepulcre]] u a [[Orden d'o Espital]], y belatras como o [[Orden de Sant Chaime]] naixitas en a mesma reconquiesta espanyola.
 
Dimpués d'a reconquiesta se produciba un reparto u distribución de tierras, y a venita de poblacions cristianas d'atras zonas, o que se conoixe como a "[[Repoblación]]". Con a repoblación se produció a concentración cheografica en comarcas u vicos concretos d'as poblacions espanyolas que s'heban islamizato en o periodo anterior y no heban estato forachitatas. Os cristians mozarabes se fusionaban con os cristians y a vegatas participaban ellos mesmos en a repoblación. Con a repoblación tamién se produció a sustitución d'as parlas mozarabes por as luengas d'as clases dirichents d'os reinos d'o norte. L'arabe lo manteneban belunas d'as comunidatz islamizatas, sobre totsobretot en o sur y en o Reino de Valencia.
 
== Primeras expansions d'os reinos cristians ==
Linia 44:
En Levant se produció un cambeyo cheopolitico. A Corona d'Aragón ya no yera tan ocupata en afers occitans dimpúes d'a derrota en a [[Batalla de Muriel]], y Chaime I adrezó a politica exterior d'os suyos estatos enta la reconquiesta de territorios baixo poder musulmán: Mallorca y o Reino de Valencia.
 
En l'ueste o reino de Portugar podió reconquerir tota a frontera occidental dica l'Algarve, d'alcuerdo como o TratatoTractato de Sabugal de 1231 en o que Castiella y Portugal se repartiban os territorios pa reconquerir.
 
Este periodo remató enta 1265-1285. Se produció una revuelta d'os musulmans d'Andalucía y Murcia en 1265. Os [[benimarins]] intervinioron en a Peninsula Iberica en 1275 y aturoron por bel tiempo o proceso de conquiestas cristianas. En Levant a Corona d'Aragón ya yo participaba guaire en a reconquiesta, y encomenzaba a adrezar a suya expansión politica enta a Mediterrania, as [[Viespras Secilianas]] se produciban en 1282.