Diferencia entre revisiones de «Montenegrins»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Cambiada la plantilla: Articlo prenzipal
Jpbot (descutir | contrebucions)
→‎Istoria: replaced: tratato → tractato
Linia 29:
En 1851 o poder se seculariza e o knez (prenzipe) no ye bispe. Esclata una guerra cuentra os otomans, que son benzitos en 1858 en Grahovo. En 1875 bi ha una rebuelta en Bosnia-Herzegobina y Montenegro e Serbia aprobeitan pa declarar a guerra a los otomans en 1876. O congreso de Berlín de 1878 reconoxió a independenzia de Montenegro e permitió l’anecsión de territorios a lo norte (una parte d’Herzegobina) e l’este, a més d’un azeso a la mar en Bar (Antivari), més gran con l’anecsión de Dulcigno en 1881.
 
En 1912 Montenegro pasa a estar un reino, y partizipa en a I guerra balcanica. Os montenegrins setian Shköder e por o tratatotractato de Bucarest en 1913 Montenegro s’exampla con l’anecsión d’a metat sur d’o Sanchak de Novi Pazar e d’a Rechión de Pec. O exerzito montenegrín partizipó en a primera Guerra Mundial en o mesmo bando que Serbia, e acompañó a lo exerzito serbio en a suya retirata. Cetinje fue ebacuata o 27 d’abiento de 1915.
 
Cuan remató a primera guerra mundial, os montenegrins yeran partidarios zerrinos d’a unión con os serbios. O 26 de nobiembre de 1918 un consello nazional aplegato en Podgorica destronó a lo rei Nikita e bota que Montenegro s’adiba a lo reino de Serbios, Crobates y Eslobens.