Diferencia entre revisiones de «Rusins»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-Á +A )
Jpbot (descutir | contrebucions)
replaced: Sin d'embargo → Sindembargo (2)
Linia 24:
A lo prenzipio yeran comunidaz rurals de las bals d'os [[Carpatos]] eguals que los atros [[ucraineses]] occidentals e sin reibindicazions nazionals que se conoxcan. De feito en l'aria entre [[Polonia]], [[Rumanía]] e [[Ucraína]] bi ha comunidaz como [[hutsuls]], [[boicos]] e [[lemcos]] con identidat propia, dentro u fuera de la bersant sud. A finals d'o [[sieglo XVIII]] se repartioron [[Polonia]] entre o [[Imperio Austro-Ongaro]], o [[Imperio Ruso]] e [[Prusia]] e pasoron a depender d'os primers. A partir de [[1848]], la parte [[Hongría|ongara]] d'ixe imperio almenistró las tierras d'ixas comunidaz a lo sud de los [[Carpatos]].
 
Las autoridaz ongaras s'intresoron en que os eslabos orientals desembolicasen una conzenzia nazional diferent de los eslabos orientals d'o norte d'os Carpatos ([[Galitzia]] austriaca) almenistratas por la parte [[austria]]ca d'o imperio. Sin d'embargoSindembargo, dica [[1918]] no tenioron esito porque no i abió una clase inteleutual rutena rezeptiba d'ixas ideyas e de trasmeter-las a la chent.
 
En [[1918]] los gobiernos de los nuebos estatos que amanixioron dimpués la [[I Guerra Mundial]], [[Hongría]] e [[Checoslobaquia]], preboron d'acomboyar a la poblazión rutena. En Checoslobaquia se creyó la rechión dita ''[[Podkarpatská Rus]]'' u [[Rutenia Sozcarpatica]], e li dioron plena autonomía en [[1938]]. Ixa rechión la ocupó o [[Exerzito Royo]] e pasó a la [[URSS]] dimpués la [[Segunda Guerra Mundial]].
Linia 35:
En os [[Carpatos]], os rutens no tienen una luenga escrita unificata. En [[Checoslobaquia]] d'o periodo d'entreguerras preboron de creyar una prensa e un sistema educatibo rutens, pero teneban la intenzión d'emplegar lo [[Idioma ruso|ruso]] como meyo de comunicazión escrito, cosa que se desbinió dimpués de la [[Segunda Guerra Mundial]] por a ocupazión sobietica.
 
Sin d'embargoSindembargo en [[Boibodina]] s'ha desembolicato una luenga estandard pa la bariant ucrainana que se i charra ([[rutén panonico]]), con prensa e radio, e mesmo un departamento de rutén en la Unibersidat de [[Novi Sad]].
 
== Bibliografía ==