Diferencia entre revisiones de «Pegunta»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
→‎Introduzión historica: replaced: En l'Alto Aragón occidental se diz ''pez'' y l'Alto Aragón oriental se diz ''pegunta'', común con o catalán, como en testos en castellán d'Aragón de lo sieglo XVI encara
Jpbot (descutir | contrebucions)
→‎Introduzión historica: replaced: Sin d'embargo → Sindembargo
Linia 16:
La [[crosta]] de arbols e matullos se tallaba pa produzir inzisions por las que dimpués iba a fluyir la [[resina]]. Dimpués d'unas añatas estos arbols los tallaban, los partiban en trozos chicoz e los almazenaban pa produzir pegunta. La pegunta la trasportaban ta los puertos en tonels e la embarcaban pa que plegase ta los [[mercato]]s internazionals. Lo negozio de la pegunta estió un modo prenzipal de bida pa los abitadors de lo sudueste de Finlandia, en l'interior, sobre tot [[Carelio]]s. Més tarde a finals de lo millor tiempo d'esta industria, tamién se prozesaba en las rechions d'[[Ostrobotnia]] e [[Kainuu]].
 
Bi eba una creyenzia que diziba que fer serbir pins de 30 a 40 años yera una gran perduga, en espezial porque las selbas on s'espleitaba la pegunta nunca no plegaban a produzir troncos grans buenos pa las [[serrería]]s, e s'eban de sustituir por las [[pizeya]]s, no tan buenas crexedoras. Sin d'embargoSindembargo las rendas prozedents de la benda de brea lis feban onra a los abitadors d'ixas rechions. Eban d'espleitar un recurso natural en una zona de suelo pobre en [[nutrient]]s, fuese lo recurso que fuese.
 
En Finlandia fabricoron pegunta mientres 300 años, rematando a prinzipios de lo [[sieglo XX]], cuan dixoron de costruir embarcazions con fusta, e se reduzió a requesta d'este material.