Diferencia entre revisiones de «Tercerol»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- á + a )
Jpbot (descutir | contrebucions)
replaced: Os terzerols como personas que lebaban os pasos, no asoziatos a denguna cofadría esistioron dende os zaguers años d'o sieglo XVIII dica 1935. En iste año ocurren unos feitos que rematarán en a creyazión de l'actual Semana Santa
Linia 6:
D'atra man '''terzerol''' ye tamién l'ombre que leba o paso en a prozesión, ditos tamién portiadors. Os primeros en emplegar ista prenda estioron os chirmans d'a [[Terzera orden de San Franzisco|Benerable Orden Terzera]] de Zaragoza, que d'antis más s'encargaba d'a organizazión d'a prozesión d'o Santo Entierro. La feban serbir ta cubrir o suyo rostro. L'adotoron dimpués os suyos suzesors en a organizazión d'o Santo Entierro, os chirmans d'a [[Muy Ilustre, Antiquísima y Real Hermandad de la Preciosísima Sangre de Nuestro Señor Jesucristo y Madre de Dios de Misericordia|Sangre de Cristo]], unica cofadría zaragozana que en l'actualidat tien o dreito ta fer a penitenzia no anonima, con un terzerol que no cubre a cara d'os chirmans. As personas que beniban ta la ziudat ta lebar os pasos propiedat d'a chirmandat en a prozesión d'o Santo Entierro, a sobén [[labrador]]s e [[agricultura|agricultors]] d'a redolada de Zaragoza emplegaban ista prenda, por ixo a istos portiadors les se clama tamién os terzerols.
 
Os terzerols como personas que lebaban os pasos, no asoziatos a denguna cofadría esistioron dende os zaguers años d'o [[sieglo XVIII]] dica [[1935]]. En iste año ocurren unos feitos que rematarán en a creyazión de l'actual Semana Santa zaragozana. Debito a la situazión politica que se bibe en a [[Segunda Republica Española|Republica Española]] no s'eba feito a prozesión d'o Santo Entierro dende [[1931]] ya que eba estato canzelata por a negazión d'o gubierno a premitir a la Sangre de Cristo esfilar con o suyo estardarte reyal, bedato por estar un simbolo d'a monarquía. En ixe año de 1935 bi abió en Santa Isabel un inzendio que cremó lo paso d'a ''Dentrata en Cherusalén'' por o que os terzerols se negoron a sacar os pasos. Estioron miembros d'asoziazions relichiosas e chobens qui sacoron os pasos ixe año. Mientres d'a prozesión esclató una bomba anque nomás bi abió bels feritos. Dende iste año les ne metioron ruedas a los pasos ta lebar-los millor e prenzipioron a creyar-sen cofadrías, filials d'a Sangre de Cristo ta encargar-se d'os pasos, a primera estió a [[Cofradía de Nuestra Señora de la Piedad y del Santo Sepulcro|Cofadría d'a Piedat]], por o que os terzerols propiament ditos desaparixiorondesapareixioron d'a Semana Santa zaragozana.
 
Anque muitas cofadrías fan serbir actualment en [[Aragón]] o caperucho tipico d'a Semana Santa sebillana bi ha muitas que encara alzan o tradizional terzerol aragonés. En a Semana Santa zaragozana por eixemplo as cofadrías d'o ''[[Cofradía de Nuestro Señor en la Oración del Huerto|Huerto]]'', l'''[[Cofradía del Santísimo Ecce-Homo y de Nuestra Señora de las Angustias|Ecce-Homo]]'', o ''[[Cofradía de la muy Ilustre y Antiquísima Esclavitud de Jesús Nazareno y Conversión de Santa María Magdalena|Nazareno]]'', a ''[[Cofradía de Nuestra Señora de la Asunción y Llegada de Jesús al Calvario|Llegada]]'', a ''[[Cofradía de la Crucifixión del Señor y de San Francisco de Asís|Crucifixión]]'', o ''[[Real Hermandad de Cristo Resucitado y Santa María de la Esperanza y del Consuelo|Resucitado]]'' e a ''[[Hermandad de San Joaquín y de la Virgen de los Dolores|Dolorosa]]'' emplegan esta prenda en totas as suyas sezions e a mayor parti d'a resta de cofadrías la fan serbir en as suyas sezions de bombos e portiadors d'os pasos u ''"terzerols"'' e atros chirmans con cargos prozesionals como portaestandartes zetrers. En atros puestos d'Aragón como lo [[Baixo Aragón]] e a [[provincia de Uesca]] tamién s'emplega encara terzerols con a cara cubierta u escubierta.