Diferencia entre revisiones de «Mito de cazata ritual»

19 bytes añadidos ,  hace 12 años
sin resumen de edición
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Os [[Polonia|polacos]] tienen tamién un mito fundacional relacionato con l'[[alica]], inspirato por o pareixito que bi ha entre como se diz alica en [[Idioma polaco|polaco]] y la fortaleza de [[Gniezno]], que provién d'una palabra eslava ''Cnez'' derivata de lo [[latín]] ''CAESAR''. Seguntes este mito los polacos troboron lur tierra seguindo a una alica blanca.
 
Estos mitos son muito estendillatos por [[Eurasia]]. L'historiador [[Rumania|rumán]] d'as relichions, [[Mircea Eliade]], lis dedica un [[Capítol literario|capítol]] en lo suyo libro ''De Zalmolxis ta Chenguis-Jan'', analizando-ie lo mito de fundación de [[Moldavia]] dimpués que lo voivoda ''Dragox'' cazase un [[bisont]] u un [[uro]], mito que coincide en parte con la [[Leyenda d'o toro e la estrela|leyenda de lo Toro e la Estrela]] de fundación de [[Teruel]].
 
No ye la sola representación d'esta clase de mitos en la [[mitolochía aragonesa]]. La [[leyenda de fundación d'o monesterio de San Chuan d'a Peña]] ye tamién un caso de ''cazata ritual'', en este caso l'herue ye un nople que encorreba a un [[ciervo]]. En esto coincide con o mito fundacional d'os [[hunnos]] y [[hongaros]], que encorreban tamién a un cierbo y asinas conoixioron lo que i heba a l'ueste de la zona paulenca de [[Meotia]], que los deseparaba de los países que invadirían dimpuesas.
142 556

ediciones