Diferencia entre revisiones de «Catarismo»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-Franzia +Francia)
m replaced: cherarq → hierarq using AWB
Linia 5:
Los ditos catars yeran un mobimiento relichioso-cultural, propulsor d'un nuebo orden sozial a partir de lo desembolique indibidual. Dende los suyos alazez yeran en contra de la [[Ilesia Catolica]], a las suyas formas autoritarias e represibas d'allora, que negaba la posibilidat a los omes d'alcanzar un estato de desembolique espiritual fuera de las instituzions católicas y sin de la guía d'un representant de la ilesia. La iglesia catara estió uno de los lumerosos mobimientos sozials que preboron de crebar con esta echemonía eclesiastica e instaurar un nuebo orden, por lo que estió perseguita. Ya por lo [[sieglo XII]], este mobimiento prenió fuerza y empezipió a ganar muitos debotos, la Ilesia Catolica, doncas, prebó d'acotolar-lo, car los beyeban como ribals de muita periglosidat.
 
Con influenzias de lo [[maniqueísmo]] en las suyas etapas [[paulizians|pauliziana]] e [[bogomils|bogomila]], lo catarismo criticó las praticas e la visión de la cherarquíahierarquía de la [[Ilesia Catolica]], que en respuesta lo consideró [[erechía|erético]].
 
Dimpués una prebatina misionera, y debant una crexient influenzia y estensión, la Ilesia a la fin imbocó l'emplego de la fuerza, con l'apoyo de la Corona de [[Francia]], pa conseguir la suya erradicazión a partir de 1209 con la Cruzata Albichense. A finals de lo siego XIII lo mobimiento, reprimito con biolenzia por la [[Enquisizión]] y enfeblito, entró en la clandestinidat, pero dende la segunda mitat de lo [[siglo XX]], lo catarismo ye obcheto d'investigazions e d'un esfuerzo por integrar lo suyo recuerdo a la identidat de las rechions on se trobaba lo suyo foco zentral de influencia: lo [[Lenguadoc]] e la [[Probenza]].
Linia 12:
{{listaref}}
 
[[Categoría:Edat Meya]]
{{Destacato|af}}
 
[[Categoría:Edat Meya]]
 
[[af:Kathaar]]