Diferencia entre revisiones de «Solido bizantín»

Contenido eliminado Contenido añadido
SieBot (descutir | contrebucions)
m robot Añadido: zh:苏勒德斯 (钱币)
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- á + a )
Linia 19:
Lo '''solido bizantín''' estió una [[moneda]] d'[[oro]] creyata por lo emperador [[Costantín I lo Gran]] ([[272]]-[[337]]), rezibe tamién lo nombre de '''nomisma''' e '''bezant'''. Las palabras '''[[sueldo]]''' e '''soldato''' probienen de lo [[latín]] ''SOLIDUS''. Lo suyo peso ye de d'alto u baxo 4,5 [[gramo]]s, con un diametro de 22 mm e una lei de fino u pureza de 0,900.
 
Lo solido tien dos frazions: el semis, equibalent áa 1/2 solido, e lo trient, equibalent áa 1/3 de solido. En [[latín]] lo plural de solido (''solidus'') ye ''[[solidii]]''.
 
La parabra ''solidus'' la eba emplegata enantes [[Dioclezián]] ([[284]]-[[305]]) pa clamar áa la moneda d'[[oro]] que él mesmo introduzió e que yera diferenta de la que introduziría dimpués [[Costantín]]. La moneda teneba una balura teorica de 1/72 de la libra romana (d'alto u baxo 4,5 g). Los ''solidii'' yeran más amplos e finos que l'''aureu'', fueras de bellas emisions de baxa calidat de lo [[Imperio Román d'Orient]]. Tamién se produzioron ''semissis'' (meyo solido) e ''tremissis'' (un terzio de solido).
 
Con la creyazión de lo solido bizantín, Costantín I prinzipió una reforma monetaria que permitió estabilizar la economía en lo [[Imperio Román]], que se trobaba en crisis, lo que consiguió, esdebenindo lo ''solido'' en la base de la economía de lo [[Imperio Román d'Orient]]. Lo solido mantenió una valura costant en Ozident dica lo [[sieglo IX]], emplegando-se en Orient dica lo [[sieglo XI]] como moneda de cambeyo en lo [[comerzio]] internazional.
Linia 35:
La acuñazión de lo solido la interrumpió lo emperador [[Alexo Comneno]] ([[1081]]-[[1118]]), que la cambeyó por atra de mayor pureza clamata [[hyperpyron]].
 
La parabra ''soldato'' deriba de ''solidus'', fendo referencia áa que áa los soldatos lis se pagaba con ''solidos''. La parabra ''Solidus'' tamién ye l'orichen de la parabra '''[[sueldo]]'''.
 
[[Categoría:Monedas antigas]]