Diferencia entre revisiones de «Pegunta»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-xemplo +ixemplo)
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- á + a )
Linia 9:
Las peguntas presentan un amplo bentallo de tobura en cuenta d'una [[temperatura]] definita de [[fusión]]. Cuan se dixa que siga frida de nuebo la pegunta solidifica sin [[cristalizazión]].
Los idrocarburos aromaticospoliziclicos son lo grupo de compuestos més abundants en las peguntas. Seguntes lur estrutura, se pueden clasificar en [[cata-condensato]]s e [[peri-condensato]]s. Los cata-condensatos presentan [[atomo]]s de [[carbonio]] terziario comuns, como masimo, áa dos aniellos aromaticos, mientres que en los peri-condensatos, bel atomo de carbonio terziario pertenex áa tres unidaz aromaticas. La diferent tipolochía d'ixas dos clases de compuestos poliaromaticos toca áa lo suyo comportamiento, por eixemplo áa la reactibidat termica suya.
 
==Introduzión historica==
La '''pegunta''' estió lo produto més esportato por [[Finlandia]] mientres los sieglos [[sieglo XVII|XVII]] e [[sieglo XVIII|XVIII]]. Las [[nau]]s e [[buque]]s mercaders [[Europa|europeyos]] prezisaban pegunta áa manta, e lo prenzipal suministro probeniba de las [[selba]]s de [[conifera]]s de lo [[reino de Suezia]], que allora ocupaba Finlandia. En atros países la pegunta se sacaba de [[pin]]s biellos, u lo que quedaba dimpués de tallar l'árbol, como materia prima pa sacar pegunta. Los suecos, fineses e carelios la sacaban de pins chóbens.
La [[crosta]] de arbols e matullos se tallaba pa produzir inzisions por las que dimpués iba áa fluyir la [[resina]]. Dimpués d'unas añatas estos arbols los tallaban, los partiban en trozos chicoz e los almazenaban pa produzir pegunta. La pegunta la trasportaban ta los puertos en tonels e la embarcaban pa que plegase ta los [[mercato]]s internazionals. Lo negozio de la pegunta estió un modo prenzipal de bida pa los abitadors de lo sudueste de Finlandia, en l'interior, sobre tot [[Carelio]]s. Més tarde áa finals de lo millor tiempo d'esta industria, tamién se prozesaba en las rechions d'[[Ostrobotnia]] e [[Kainuu]].
 
Bi eba una creyenzia que diziba que fer serbir pins de 30 a 40 años yera una gran perduga, en espezial porque las selbas on s'espleitaba la pegunta nunca no plegaban áa produzir troncos grans buenos pa las [[serrería]]s, e s'eban de sustituir por las [[pizeya]]s, no tan buenas crexedoras. Sin d'embargo las rendas prozedents de la benda de brea lis feban onra áa los abitadors d'ixas rechions. Eban d'espleitar un recurso natural en una zona de suelo pobre en [[nutrient]]s, fuese lo recurso que fuese.
 
En Finlandia fabricoron pegunta mientres 300 años, rematando áa prinzipios de lo [[sieglo XX]], cuan dixoron de costruir embarcazions con fusta, e se reduzió a requesta d'este material.
 
En l'[[Alto Aragón]] occidental se diz ''pez'' y l'[[Alto Aragón]] oriental se diz ''pegunta'', común con o [[Idioma catalán|catalán]], como en testos en [[castellán d'Aragón]] de lo [[sieglo XVI]] encara esistiba la parabra ''peguntar'' como relatiba áa la costruzión e ye un compuesto de ''PICARE'' + ''UNCTARE'', la forma oriental parix deribar de lo berbo.
 
[[Categoría:Incheniería quimica]]