Diferencia entre revisiones de «Murviedro»

4 bytes eliminados ,  hace 11 años
m
Robot: Reemplazo automático de texto (- á + a )
m (Robot: Reemplazo automático de texto (- á + a ))
 
== Istoria ==
Estió fundato en l'añada [[219 aC]]. Ya se parla de la ziudat de ''Sagunto'' en bels testos de la [[literatura clasica]], relazionando-la con cosas que pasoron en la [[Segunda Guerra Punica]]. Esta ziudat [[ibers|ibero]]-[[edetans|edetana]] yera conoxita como ''Arse'' pero con lo tiempo esdebendría la ziudat ispanorromana de ''SAGUNTUM''. La istoria de Sagunto como ziudat portuaria ye muito estensa, ya en lo [[sieglo III aC]] (n'ixa epoca una ziudat d'orichen [[Grezia|griego]] e aliata de [[Roma]]) yera un punto estratechico en lo comerzio por la [[mar Mediterrania]]. Ya en ixa epoca comerzians de Sagunto bibiban istalatos áa man de lo Puerto (fuera de la ziudat amurallata), pa fer prosteros lurs comerzios áa costa de los mariners que plegaban ta Sagunto. Este puerto antigo ye l'actual bico dito ''Grau Vell''.
Lo cheneral [[Aníbal]] setió la ziudat ibero-edetana d'Arse en l'año [[219 aC]] por la suya situazión estratechica. Lo setio duró meses, e los abitadors d'Arse basoron lur estratechia en que Aníbal no podería atrabesar las grans murallas arredol la ziudat en poco tiempo. Encara que la chent de las redoladas áa man d'Arse no los aduyoron, podioron resistir los ataques [[Cartago|cartachineses]]. La situación se fazió insostenible dimpués que los [[Republica Romana|romans]]
se negasen áa nimbiar aduya. La ziudat desmoralizata podió resistir bels meses més, debant un exerzito més gran en lumero e en recursos.
 
== Nombre ==
250 067

ediciones